Firma Hankook, producent opon klasy premium, ogłosiła wyniki finansowe za rok podatkowy 2012, który zakończył się rekordowym wynikiem sprzedaży na poziomie 4,97 mld EUR (7,029 bln KRW), osiągając wzrost 8,3 proc. rok do roku. Zysk operacyjny firmy w tym samym czasie również osiągnął znaczący wzrost. Wyniósł 57,9 proc. rok do roku, co dało kwotę 645,6 mln EUR (912,9 mld KRW).
Pomimo stagnacji globalnej koniunktury gospodarczej w 2012 r. oraz towarzyszącemu kryzysowi finansowemu w strefie euro, firma Hankook Tire ustanowiła rekord globalnej sprzedaży. Osiągnęła to w dużym stopniu dzięki gwałtownemu wzrostowi wyników sprzedaży opon w segmencie Ultra High Performance (UHP), jak również zwiększeniu wartości marki jako producenta opon klasy premium.
Popyt na opony UHP firmy Hankook utrzymywał wyraźną tendencję wzrostową, widoczną w skumulowanych wynikach globalnej sprzedaży, które ukazują znaczący wzrost w tempie 30,2 proc. rok do roku. W szczególności głównym czynnikiem rozwoju była sprzedaż opon UHP na rynkach wschodzących, takich jak Rosja/WNP i Ameryka Łacińska, osiągając łączny wzrost 86,5 proc. rok do roku.
Również rozszerzenie oferty montażu oryginalnego wyposażenia (OE) poprzez rozwój współpracy z producentami samochodów klasy premium miało znaczący wpływ na rekordowy poziom sprzedaży firmy. Umowy na dostawy OE wzrosły o 27,6 proc. rok do roku, głównie za sprawą fabrycznego montażu opon UHP w samochodach BMW nowej serii 1 i 3, Lincoln MKZ, jak również modeli Audi, Volkswagena i Chryslera. W Chinach umowy dotyczące montażu OE dla samej firmy Audi zwiększyły się ponad dwukrotnie, odnotowując wzrost 156 proc. rok do roku.
Wyraźny rosnący trend w segmencie UHP jest dowodem na zaawansowaną jakość produktów, tworzonych z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii i duże możliwości w zakresie prac badawczo-rozwojowych. Firma Hankook Tire zdobywa uznanie w segmencie UHP, demonstrując najwyższą jakość i osiągi, poprzez wyłączny sponsoring opon dla wielu wydarzeń w sportach motorowych w Europie, takich jak znana na całym świecie niemiecka seria DTM (Deutsche Tourenwagen Masters). Zgromadzone doświadczenie i technologiczna wiedza praktyczna uzyskana w trakcie tworzenia opon wyścigowych dla różnych sportów motorowych, powodują wzrost jakości produktów, prowadząc do wzrostu wartości marki jako producenta opon klasy premium.
- Pomimo stagnacji globalnej koniunktury gospodarczej, byliśmy w stanie kontynuować rosnący trend w 2012 r. poprzez położenie największego nacisku na dostarczanie opon o najwyższej jakości i osiągach naszym klientom na całym świecie - powiedział Seung Hwa Suh, wiceprezes zarządu i dyrektor generalny Hankook Tire. - Będziemy kontynuować inwestowanie w prace badawczo-rozwojowe i zwiększanie wartości marki, aby umocnić pozycję firmy Hankook jako marki klasy premium oraz aktywnie torować sobie drogę do elitarnej grupy pięciu najlepszych firm oponiarskich w 2014 r.
W 2013 r. firma Hankook Tire zamierza przezwyciężyć niekorzystną sytuację w światowej gospodarce za pomocą aktywnej penetracji rynków gospodarek wschodzących, na których rynek samochodowy znajduje się w fazie rozwoju, jak również ciągłości dostaw na rynki krajów rozwiniętych, których segment sprzętu zastępczego (RE) wykazuje tendencję wzrostową.
Opr. (seg)