W BRANŻY: Dowożą rakiety na start

Dowożą rakiety na start

 

O jakości opon Continental świadczy m.in. ich wszechstronne zastosowanie w obsłudze najbardziej nowatorskich projektów inżynierskich na świecie. Opony HSR wprawiają w ruch słynne londyńskie diabelskie koło - London Eye. Natomiast 72-kołowa samobieżna platforma startowa wykorzystywana przez NASA wyposażona została w opony HTR.

Jednym z symboli współczesnego Londynu jest 1200 tonowe obrotowe koło znajdujące się nad brzegiem Tamizy. Każda z 32 gondoli zawieszonych na obwodzie „Londyńskiego Oka” posiada własny system klimatyzacji i pozwala podziwiać turystom Londyn z wysokości 135 metrów.

- Układy napędowe London Eye umieszczono w dwóch wieżach stojących na końcach pomostu koła. Wsiadający do „Londyńskiego Oka” nie zdają sobie jednak sprawy z tego, że ruch obrotowy koła zależy od opon ciężarowych Continental. Opony HSR, działają jak rolki cierne wzdłuż obręczy koła. Każda z opon jest obracana przez silniki hydrauliczne, a ich obrót wprawia w ruch całą konstrukcję, pozwalając podziwiać panoramę Londynu - tłumaczy Mark Robinson, dyrektor techniczny EDF Energy London Eye. - Do mechanizmu obrotowego EDF Energy London Eye wybraliśmy opony do pojazdów ciężarowych Continental z uwagi na ich trwałość i niezawodność.

Po drugiej stronie Atlantyku Amerykańska Agencja Kosmiczna NASA zamówiła w firmie Continental zapasowe opony do swoich dwóch samobieżnych modułowych platform transportowych KAMAG w bazie sił powietrznych Cape Canaveral na Florydzie. United Launch Alliance ULA opracowuje, konstruuje i odpala rakiety Atlas V i Delta IV, które wynoszą na orbitę misje Ministerstwa Obrony Stanów Zjednoczonych, NASA, Narodowego Biura Rozpoznania i innych klientów komercyjnych. ULA wykorzystuje transportowce KAMAG do przenoszenia rakiet Delta IV i Atlas V oraz ładunków użytecznych.

Każdy z transporterów KAMAG wyposażono w 72 opony Continental HTR do pojazdów ciężarowych. Pojazdy wykorzystywane są do transportowania ładunków na płytę wyrzutni rakietowej. Masa całkowita rakiet nośnych i ładunków może sięgnąć 90,7 tony.

Źródło: Continental, opr. (seg)

Zobacz cały numer PO 3/101 (Marzec 2013)

drukuj  
Ogłoszenia

Poszukiwany redaktor/redaktorka treści

Toruń |Umowa o pracę | Umowa na okres próbny wynoszący trzy miesiące, z możliwością przedłużenia do roku Wydawnictwo ...

więcej
/

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń