Motocyklowe, rowerowe

MICHELIN

Pro3

Niebawem Michelin zaprezentuje oponę Pro3 w trzech awangardowych kolorach: jaskrawożółtym, jasnopomarańczowym i kości słoniowej. W ubiegłym roku prototyp opony Michelin Pro3 zadebiutował podczas wyścigu Tour de France. Niezależnie od walorów kolorystycznych, opona Pro3 gwarantuje 27 proc. więcej przyczepności na zakrętach, niż jej poprzednia wersja Michelin Pro2 Race oraz jedne z najniższych oporów toczenia na rynku, przy jedynych 200 gramach wagi. Aby osiągnąć możliwie jak najlepszy efekt, Michelin połączył siły z firmą badawczą, specjalizującą się w międzynarodowych stylach i trendach. Szukając inspiracji w architekturze, świecie mody i jubilerstwa oraz wzornictwie luksusowych aut, opracowano profil „rowerzysty jutra”: osoby poszukującej precyzji, wysokich osiągów, elitarnego stylu oraz miejskiej elegancji. Przeniesienie tych kolorów z papieru na gumę było sporym wyzwaniem, gdyż w dziedzinie projektowania opon nie ma miejsca na piękno i estetykę. Ponieważ podstawową zaletą opony Michelin Pro3 są wysokie osiągi, nie było mowy o wpływie nowych komponentów na wyjątkowe właściwości opony. W związku z tym, naukowcy Centrum Technologicznego Michelin wymyślili nową mieszankę gumową, która umożliwia produkcję opon we wspomnianych  kolorach: jaskrawożółtym, jasnopomarańczowym i kości słoniowej. Testy przeprowadzone na odcinku 1 mln km przez amatorów oraz profesjonalnych kolarzy dowiodły, że opona średnio przejeżdża 5919 km. Biorąc pod uwagę, że żywotność przeciętnej opony rowerowej pozwala na przebycie 3600 km, użytkownicy Michelin Pro3 przejadą ponad 2000 km więcej. Pro3 będzie dostępna w sprzedaży w 3 nowych kolorach już od września, podczas gdy wersja w kolorach: szarym, czerwonym, ciemnoniebieskim, błękitnym i żółtym jest dostępna w sklepach od 2007 r. Ta opona wyścigowa została zaprojektowana dla wszystkich entuzjastów kolarstwa, którym zależy na wyjątkowym produkcie.

Zobacz cały numer PO 7/56 (Wrzesień 2008)

 


 

 

MITAS

C-18

Bieżnik C-18 jest przeznaczony na tylne koła motocykla do lekkiego oraz średnio - ciężkiego terenu. Nowa konstrukcja wzmocnionego bieżnika zapewnia bardzo dobre własności prowadzenia we wszystkich sposobach jeżdżenia. Samooczyszczające się właściwości zawdzięcza nowej, blokowej konstrukcji bieżnika.

 

 

 

H-15

Typowo szosowy bieżnik o nowoczesnym i atrakcyjnym wzorze do zastosowania na tylnej osi motocykli.

Doskonale współpracuje z oponą H-14 na przód.

 

Zobacz cały numer PO 4/53 (Maj 2008)

 


 

BRIDGESTONE

Battlax BT- 01

To ultrasportowa opona nowej generacji. Dedykowano ją do motocykla Ducati Desmosedici Racing Replica, zaprezentowanego w Misano oraz pokazanego na Salonie Motocyklowym w Paryżu. Nowa BT-01, która odziedziczyła swoją nazwę po pierwszej oponie radialnej Bridgestone Battlax wprowadzonej w roku 1983, zapewnia motocyklowi ekstremalne osiągi. Poza niepowtarzalnym wzorem, miękką mieszanką, indeksem prędkości ZR i poziomem osiągów na mokrej nawierzchni spełniającym wymagania opon ultrasportowych, ma wymiary oraz profil zbliżony do wyścigowej opony MotoGP. Jako że rozmiar opon MotoGP wynoszący 16.5” nie jest homologowany przez ETRTO do użytku drogowego, inżynierowie Bridgestone, po przeprowadzeniu badań nad prześwitem podwozia w celu określenia najbardziej odpowiednich rozmiarów, zdecydowali się na przednie opony w rozmiarze 17” (120/70ZR 17M/C) oraz tylne w rozmiarze 16” (200/55ZR 16M/C) z niższym profilem 55. Stabilność jazdy oraz komfort – z dobrym czuciem podłoża i liniowym, ale lekkim prowadzeniem – są zapewniane przez sprawdzoną, monospiralną konstrukcję opasania w przedniej oponie. Opona tylna, z kevlarowo-stalowym opasaniem monospiralnym i pojedynczą, nylonową osnową, zapewnia niezbędny poziom kontroli, lekkie prowadzenie oraz doskonałe reakcje. Specjalna mieszanka bieżnika, rozwinięta z technologii Bridgestone w MotoGP, korzysta z nowych substancji chemicznych, które dają lepszą przyczepność, niż inne mieszanki używane w oponach drogowych, jednocześnie utrzymując pożądaną lekkość prowadzenia. Rozmieszczenie rowków i wskaźnik porowatości bieżnika BT-01 zostały zoptymalizowane tak, by osiągnąć maksymalną przyczepność, zarówno w warunkach suchych, jak i mokrych. Przedni wzór bieżnika z rowkami barku, które biegną równolegle do kierunku siły wejściowej, zapewnia dobrą przyczepność na zakrętach, podczas gdy duży obszar kontaktowy tylnego bieżnika daje znakomitą przyczepność na prostej. Duża sztywność obszaru środkowego w kierunku obwodowym efektywnie przenosi na drogę siłę hamowania, w przypadku przedniej opony, oraz ogromne przyspieszenie i moc silnika V4 w przypadku opony tylnej.

DUNLOP

Sportmax Roadsmart 

To innowacyjna opona do motocykli typu sport touring i GT. Opona zapewnia znacznie lepsze parametry od swojej poprzedniczki - Sportmax D220ST, w szczególności podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Efekt ten został osiągnięty przy zachowaniu wyjątkowej trwałości i wysokich osiągów, które uznano za jedne z najważniejszych zalet Sportmax D220ST. Opona może być dodatkowo używana w maszynach klasy supersport. Dostępne są również rozmiary opon dostosowane do motocykli turystycznych, takich jak produkowana przez BMW seria GS. Bieżnik opony Sportmax Roadsmart posiada największą ilość rowków w całej rodzinie Sportmax. Środkowa część bieżnika, obszar najczęściej wykorzystywany podczas jazdy po mokrej nawierzchni (w zakresie +/- 25O pochylenia koła), jest rowkowany o wiele gęściej, co zapewnia dobre odprowadzanie wody. Wielokierunkowe rowki boczne wpływają na optymalne rozłożenie ciśnienia powietrza na drodze, co wydłuża żywotność opony i wpływa na jej równomierne zużycie. Ułożenie rowków pod odpowiednim kątem wzmacnia sztywność bieżnika, pozwalając na użycie bardziej miękkich składników w celu uzyskania lepszej przyczepności. W Sportmax Roadsmart wykorzystano technologię Triple Tread Compound, dobrze znaną z opon sportowych Dunlop, takich jak Sportmax GP Race i Qualifier RR. Warstwa trakcyjna (A) styka się z nawierzchnią, kiedy motocykl jest w pozycji pionowej. Jest twardsza i mniej się nagrzewa, utrzymuje stabilność, a także skraca drogę hamowania i wydłuża żywotność opony.Technologia Trumpet - zastosowana w Sportmax Roadsmart - to innowacyjny sposób budowy opony. Jej warstwa trakcyjna biegnie poniżej warstwy przyczepności bocznej, aby  zwiększyć stabilność podczas pokonywania zakrętów oraz móc kontrolować wytwarzanie nadmiernego ciepła. Warstwa przyczepności bocznej (B) styka się z nawierzchnią, gdy motocykl jest w pozycji pod kątem, dlatego zawiera mieszankę zaprojektowaną specjalnie z myślą o zwiększeniu przyczepności przy dużym wychyleniu. Rozkład warstw został opracowany tak, aby poprawić przejście z jazdy na wprost do jazdy w maksymalnym wychyleniu, zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni, a także aby wydłużyć przebiegi opony. Zastosowanie różnych rodzajów krzemionki w warstwach trakcji i przyczepności bocznej ma za zadanie uzyskanie optymalnej równowagi między przyczepnością na mokrej nawierzchni a żywotnością opony. Z kolei zastosowane najnowszej generacji polimery wpływają na dłuższą żywotność opony. Opona została oparta na konstrukcji FS-JLB (Flex Steel – Joint Less Belt). Ten nowatorski system pasów minimalizuje odkształcenia bieżnika w centralnej części opony przy wysokiej prędkości, co przekłada się na doskonałą stabilność podczas szybkiej jazdy, zwłaszcza z pasażerem oraz podczas silnego wiatru. Gęstość oplotu JLB jest zróżnicowana między przednią a tylną oponą, w połączeniu z warstwami ze sztucznego jedwabiu, zapewnia odpowiednią amortyzację wstrząsów oraz wygodę jazdy. Zastosowana konstrukcja pozwoliła zmniejszyć wagę opony Sportmax Roadsmart ( o 0,5 kg w przypadku 180/55 ZR). Opona jest dostępna w sześciu rozmiarach na przód i siedmiu na tył.

Zobacz cały numer PO 3/52 (Kwiecień 2008)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń