Przemysłowe i rolnicze

Opony bieżnikowane

JMK

C1040

W połowie bieżącego roku firma JMK uruchomiła, w swoim oddziale w Bielsku-Białej, nowoczesną linię bieżnikowania opon przemysłowych. Realizacja tego przedsięwzięcia poprzedzona była wnikliwą analizą rynku pod kątem zapotrzebowania na tego typu produkt i usługę. W ostatnich latach obserwowany jest wzrost popytu na wysokiej jakości opony przemysłowe OTR i EM, spowodowany bumem budowlanym i koniunkturą w branży wydobywczej. Producenci tego typu ogumienia nie są w stanie temu zapotrzebowaniu sprostać. Nie bez znaczenia dla zainteresowania rynku oponami bieżnikowanymi jest też ich cena. Wybierając dostawcę urządzeń, technologii i materiałów firma JMK po raz kolejny zaufała Bandag-owi, światowemu liderowi w tej branży. Dzięki temu uzyskano dostęp do najbardziej zaawansowanej technologii, wyników wieloletnich doświadczeń i materiałów Continuum, jak nazywają się bieżniki linii OTR produkowane przez Bandag-a. Produkcję w Bielsku Białej rozpoczęto od popularnych rozmiarów 23.5-25 i 26.5-25 z zastosowaniem bieżnika C1040. Inne rozmiary i wzory bieżników wprowadzane będą do oferty sukcesywnie, zgodnie z potrzebami rynku.

Opony nowe

NONILION

Techking ETADT

Opona o konstrukcji radialnej przeznaczona jest do maszyn budowlanych i górniczych w szczególności wozideł przegubowych, ale również do ładowarek, zgarniarek i spychaczy kołowych. Charakterystyczny wzór bieżnika ETADT zapewnia doskonałą trakcję i komfort operowania maszyną. Został on tak opracowany, aby gwarantować dużą wytrzymałość oraz równomierne zużywanie. Głównymi zaletami eksploatacji tej opony jest duża odporność na nagrzewanie, dzięki zastosowaniu specjalnej mieszanki gumowej typu H2, co obniża jej podatność na uszkodzenia spowodowane uderzeniami i przebiciami. Szeroki przekrój poprzeczny opony oraz zmniejszony profil ściany bocznej redukują opory toczenia i przyczyniają się do dużych oszczędności paliwa  i ekonomicznej eksploatacji, co przynosi wymierne kożyści dla użytkownika. ETADT to opona o dużej wydajności, zmniejszająca również awaryjność maszyny. Oponę można poddawać naprawom i bieżnikowaniu, co znacznie wydłuża czas eksploatacji i obniża koszty użytkowania. Techking ETADT jest jedną z najczęściej stosowanych opon do prac budowlanych i górniczych, związanych z transportem, oczyszczaniem terenu, załadunkiem i przeładunkiem. ETADT dostępna jest w dwóch wersjach - standardowej w klasie E4 w rozmiarach: 16.00R25; 23,5R25; 26,5R25; 29,5R25; 29,5R29 oraz niskoprofilowej w klasie E3/L3 w rozmiarach: 600/65R25, 650/65R25, 750/65R25, 850/65R25, 875/65R29. Dystrybucją opon marki Techking zajmuje się firma Nonilion Sp. z o.o., która jest oficjalnym reprezentantem interesów  producenta na terenie Polski. Więcej informacji można odnaleźć na stronie www.techking.pl

SOLIDEAL

MAG 2

W tym roku zostały wprowadzone na rynek dwie nowe opony do wózków widłowych. Pierwszą z nich, już cieszącą się uznaniem, jest MAG 2, opona superelastyczna trójwarstwowa. Dzięki unikalnemu bieżnikowi zostały obniżone opory toczenia, a tym samym zużycie paliwa w wózku. Specjalna mieszanka gumy została wytworzona z komponentów z naturalnego kauczuku, przez co opona uzyskała wydłużoną żywotność w porównaniu do opony Magnum, wiąże się to również z rzadszymi przestojami maszyny. Innowacyjny wzór bieżnika stanowi o bezpieczeństwie, a zaprojektowany został, by obniżyć wibracje przenoszone na wózek, towar, a przede wszystkim na operatora pojazdu. Nowy MAG 2 bije konkurencję o 1/3 mniejszym poziomem przenoszonych wibracji.  Opona została stworzona wg dyrektyw unijnych (2002/44/EC), dotyczących wibracji ciała człowieka. MAG 2 spełnia oczekiwania przemysłu i przewyższa parametrami konkurencję co do poziomu wibracji mierzonych na wózkach widłowych. Opona została zaprojektowana, by wspierać OEM - jest już montowana seryjnie w nowych wózkach firmy Linde. MAG 2 występuje również w innych wersjach: ELCON - dla eliminacji problemów z wyładowaniami elektrostatycznymi; SL - zapewniająca doskonały minimalny opór toczenia oraz świetną stabilność; GREY Non-marking - opona niebrudząca.

SolidAir

To druga nowa opona przeznaczona do wózków widłowych. SolidAir występuje z bieżnikiem Premium, jest to również opona superelastyczna trójwarstwowa. Opona głównie przeznaczona do wózków pracujących na nierównym terenie, np. kostka brukowa czy nierówny beton. Poziom wibracji w oponie SolidAir został obniżony o 50 proc. w porównaniu z oponą Magnum. Specjalnie zaprojektowane otwory boczne w części amortyzującej opony nadają oponie elastyczność porównywalną do opony pneumatycznej, zachowując właściwości opony superelastycznej. Naprzemienne ułożenie otworów na bokach opony eliminuje pękanie ścianek otworów, co miało miejsce w oponach Air Boss India. Inżynierowie Grupy Solideal udoskonalili kształt otworów, ich położenie oraz wielkość, aby opona po seriach testów mogła zostać wprowadzona do seryjnej produkcji i cieszyć użytkowników wózków. Dzięki swoim właściwościom SolidAir zmniejsza przestoje wózka, związane z naprawami zawieszenia oraz uszkodzeniami opon pneumatycznych. Zmniejszone wibracje wpływają w znaczący sposób na komfort pracy operatora wózka. Dobre opony w wózku widłowym można porównać do wygodnego fotela w biurze; są to takie same miejsca pracy, bo komfort pracy wpływa bezpośrednio na jej wydajność. Udoskonalona mieszanka z naturalnego kauczuku wydłużyła żywotność opony w porównaniu do standardowej opony pełnej. Warto zwrócić uwagę na cenę. Mimo iż teoretycznie jest wyższa od ceny opony pneumatycznej czy standardowej opony superelastycznej, to w rzeczywistości jej koszt jest znacznie mniejszy, gdyż wymieniamy ją znacznie rzadziej, niż inne opony, krótsze są przestoje wózka, a więc zostaje zmniejszony jednostkowy koszt godziny pracy.

Zobacz cały numer PO 10/59 (Grudzień 2008)

 


 

TRIANGLE

XMWS+

Oponę cechuje super głęboki wzór bieżnika sprawdzający się na twardych i skalistych podłożach. Specjalna konstrukcja ścian bocznych dla lepszej ochrony przed uszkodzeniami przez przecięcie. Nadaje się do zastosowania w kopalniach odkrywkowych, kamieniołomach i podziemnych pracach górniczych.

Zobacz cały numer PO 9/58 (Listopad 2008)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń