YOKOHAMA
RY357
Opona naczepowa, odporna na zdzieranie się barku, zapewniająca wysokie przebiegi. 5-żebrowy wzór bieżnika wpływa na równomierne zużycie i przyczepność na mokrej nawierzchni. Specjalnie skonstruowana obudowa sprawia, że opona jest łatwa w bieżnikowaniu. Dostępne rozmiary: 385/55R22.5 oraz 385/65R22.5.
RY407
To opona na oś prowadzącą, ale z możliwością montażu również na wszystkie osie. Opona posiada zaawansowany technicznie, 4-rowkowy bieżnik, dzięki któremu poprawia się równomierność jego zużycia, trakcja na mokrej nawierzchni. Niskie opory toczenia mają wpływ na oszczędność paliwa. Konstrukcja karkasu zapewnia trwałość opony i możliwość jej bieżnikowania. Dostępny rozmiar: 315/60R22.5.
TY517E M+S
Głębokie i szerokie czoło bieżnika zapewniają jego długą żywotność. TY517E M+S jest oponą przeznaczoną na oś napędową. Wzmocnione klocki bieżnika z czterema wzdłużnymi rowkami poprawiają równomierność zużycia bez uszczerbku dla przyczepności na mokrej nawierzchni. Natomiast płytko nacięte rowki na barku minimalizują jego nierównomierne zużycie. Dostępny rozmiar: 315/60R22.5.
104ZR – oś prowadząca
Bieżnik opony został zaprojektowany, wykorzystując innowacyjną technologię „Z”. Opona przygotowana została do ruchu regionalnego na oś prowadzącą. 5-żebrowy wzór z prostymi rowkami zapewnia równe zużycie oraz trakcję na mokrej nawierzchni. Natomiast lamele typu SC mają wpływ na lepsze zużycie na krańcach żeber. Nowa technologia „Z” zapewnia także dłuższe przebiegi i ekonomiczność opony. Dostępne rozmiary: 295/80R22.5 oraz 315/80R22.5. Więcej o wszystkich wymienionych nowościach Yokohamy u dystrybutora w firmie ITR sp. z o.o. w Warszawie.
Zobacz cały numer PO 10/59 (Grudzień 2008)
CONTINENTAL
HSU 1 M+S
We wrześniu na targach IAA w Hanowerze firma Continental Truck Tires zaprezentowała nową oponę na oś kierowaną HSU 1 M+S, przeznaczoną do jazdy w mieście. Stanowiąca uzupełnienie opon HSU 1 oraz HSW Scandinavia, nowa opona charakteryzuje się poprawioną skutecznością hamowania oraz bezpieczeństwem kierowania. Dzięki oponie HSU 1 M+S firma uzupełnia swoją rodzinę ogumienia przeznaczonego do jazdy w mieście. Nowa opona zapewnia lepszą przyczepność na drogach pokrytych błotem lub śniegiem. Nowo opracowany wzór bieżnika zapewnia większy margines bezpieczeństwa hamowania oraz kierowania niż opony całoroczne. Skrót M+S na oponie oznacza, że nadaje się ona do użytku w zimie. Dzięki zmienionej budowie bloków oraz dużej liczbie nacięć, rzeźba bieżnika zapewnia odpowiednie osiągi. Zwiększono liczbę krawędzi o wysokiej przyczepności, zdolnych do przylgnięcia do powierzchni drogi, co pozwoliło poprawić przyczepność na glinie lub śniegu w przybliżeniu o 25 proc. Opona HSU 1 M+S pozostaje pomimo tego bardzo cicha i zapewnia komfort jazdy. Pomimo nacisku położonego na bezpieczeństwo, wprowadzone rozwiązania konstrukcyjne nie wpłynęły negatywnie na trwałość. Niezwykle wytrzymały karkas opony z gwarancją C2 zapewnia doskonałe możliwości powtórnego bieżnikowania. Dzięki wzmocnionym bocznym ściankom opony HSU 1 M+S kierowca nie musi się obawiać otarć na zakrętach. Profil opony, materiały, z których jest wykonany bieżnik, oraz głębokość bieżnika dobrano specjalnie tak, aby zapewnić długie użytkowanie w ruchu miejskim, nie zapominając również o jeździe na suchych nawierzchniach. Opona HSU 1 M+S jest dostępna w rozmiarach 275/75 R 22.5 148/145 J (152/ 148 E).
MICHELIN
X MultiWay
Opona integruje zaawansowane właściwości, stanowiące rozwiązanie kompleksowych problemów stojących przed europejską branżą przewozową. X MultiWay jest oponą wielofunkcyjną, idealnie dostosowaną zarówno do jazdy po zwykłych drogach, jak i autostradach w każdych warunkach pogodowych. Zwiększa bezpieczeństwo użytkowników dzięki samoregenerującej konstrukcji bieżnika, który utrzymuje parametry, nawet gdy opona jest już w dwóch trzecich zużyta. Podczas testów hamowania, X MultiWay wyhamowuje pojazd o 18 metrów wcześniej niż opona wykonana w standardowej technologii. Dzięki bardzo wysokiej trwałości, nowa opona zmniejsza koszt przejazdu każdego kilometra. Wszechstronność, bezpieczeństwo, trwałość i niezawodność to najważniejsze jej atuty. Uzyskanie takich wyników było ogromnym wyzwaniem dla Michelin, który dzięki nowej technologii skutecznie połączył zróżnicowane właściwości opon. Bez tej technologicznej przewagi niemożliwe byłoby pogodzenie sprzecznych oczekiwań wobec opony. Opona została opracowana w oparciu o Michelin Durable Technologies – pakiet przełomowych innowacji, które Michelin może połączyć w jednej oponie lub dobierać indywidualnie w zależności od potrzeb i oczekiwań. Jednym z przykładów innowacji tutaj zastosowanych jest samoregenerujący się bieżnik. Oponę zaprojektowano do wszystkich typów pojazdów ciężarowych: dużych naczep, cystern, chłodni, przewozów ogólnych i lawet. Dostosowuje się do różnych warunków drogowych - od autostrad po zwykłe drogi główne. Można ją wykorzystywać w każdych warunkach pogodowych – od suchej nawierzchni, po wilgotną lub bardzo mokrą. X MultiWay jest szczególnie trwała dzięki nowej mieszance gumy odpornej na ścieranie i unikatowemu wzorowi bieżnika, który zmniejsza ryzyko zakleszczania kamyków w rowkach.