
Platforma Alzura odnotowuje wyraźny wzrost w segmencie części zamiennych do samochodów. W pierwszych jedenastu miesiącach roku zarówno wartość sprzedaży, jak i liczba zamówień wzrosły znacząco w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Z danych wynika, że w Polsce nawet w tradycyjnej fazie wymiany sezonowej miesięcznie zamawianych jest już więcej części zamiennych niż opon - to wyraźny sygnał zmiany zachowań zakupowych na rynku aftermarket. Według Alzura, klienci B2B oczekują dziś stałego komfortu zakupów online i coraz częściej traktują platformy jako główne źródło zaopatrzenia.
- Wielu naszych długoletnich klientów, którzy wcześniej zamawiali wyłącznie opony, coraz częściej decyduje się również na części zamienne. Zredukowaliśmy dotychczasowe obawy związane z zakupami części online i pokazujemy, jak warsztaty i dealerzy mogą dzięki procesom opartym na danych oszczędzać czas i koszty. Kto spowalnia własne zakupy, traci marżę - komentuje Michael Saitow, CEO i założyciel Alzura AG.
Według firmy wzrost ten napędzany jest przede wszystkim przez szeroką ofertę oraz konkurencyjne ceny. Prawie wszystkie potrzebne części są dostępne w ciągu kilku godzin lub dni; warsztaty mogą elastycznie wybierać pomiędzy najtańszym dostawcą a najszybszą opcją dostawy. Przejrzyste ceny online oraz zautomatyzowane narzędzia wspierające decyzje często zastępują intuicyjne procesy zakupowe, ułatwiając profesjonalnym kupcom wybór.
Alzura zamierza kontynuować cyfryzację procesów zakupowych i oferować warsztatom rozwiązanie typu one-stop-shop z szerokim asortymentem oraz wysokim poziomem obsługi.
Źródło: Alzura, fot. Pixabay