
Kumho Tire zdecydowało, że jego europejska fabryka powstanie w Opolu. To część planu firmy, żeby zwiększyć produkcję na całym świecie i przyspieszyć rozwój na rynku europejskim. Nowy zakład w Opolu ma rozpocząć działalność w sierpniu 2028 r., pod warunkiem uzyskania niezbędnych akceptacji. W pierwszej fazie będzie miał roczną zdolność produkcyjną wynoszącą sześć milionów opon, a dalsza rozbudowa będzie następować stopniowo, w zależności od popytu rynkowego. Łączna wartość inwestycji wyniesie 2,2 mld PLN (587 mln USD).
Firma Kumho rozważała kilka krajów europejskich, w tym Polskę, jako potencjalne miejsca powstania nowego zakładu, biorąc pod uwagę takie czynniki, jak: odpowiednia lokalizacja, potencjał wzrostu sprzedaży, stabilność inwestycji, rentowność i dostępne zachęty inwestycyjne. Po gruntownej analizie dwóch finalnie wybranych regionów, ostatecznie postawiono na Opole ze względu na jego atuty logistyczne, wykwalifikowaną siłę roboczą, konkurencyjną infrastrukturę, zapewniony dostęp do rynku europejskiego oraz wsparcie zaoferowane przez polski rząd.
Europa, która odpowiada za około 25 proc. światowego popytu na opony, jest dla Kumho rynkiem o dużym znaczeniu strategicznym, a sprzedaż w tym regionie stanowi około 26,6 proc. całkowitych przychodów firmy (dane za rok 2024). Tworząc lokalną bazę produkcyjną, Kumho zapewni sobie stabilne podstawy do ekspansji sprzedaży, jednocześnie wzmacniając swoje portfolio produktów o wysokiej wartości dodanej (HVP), w tym opon wysokich osiągów i opon dużych średnic. Przewiduje się, że to posunięcie zwiększy zarówno rentowność, jak i wartość marki. Oczekuje się też, że nowy zakład znacznie poprawi szybkość reakcji na potrzeby rynku OE i stworzy nowe możliwości współpracy z wiodącymi markami motoryzacyjnymi.
- Rynek europejski ma ogromne znaczenie strategiczne dla globalnego przemysłu oponiarskiego - powiedział Jung Il-Taik, prezes i dyrektor generalny Kumho Tire. - Dzięki stworzeniu lokalnych możliwości produkcyjnych i realizacji dostaw w Europie, Kumho Tire wzmocni swoją konkurencyjność rynkową, lokalną responsywność i atrakcyjność dla europejskich producentów pojazdów, oferując najwyższą jakość produktów, z której słynie marka.
Źródło: Kumho Tire Europe