
Firma Falken Tyre Europe GmbH poinformowała, że jej spółka macierzysta, Sumitomo Rubber Industries, Ltd. (SRI), ogłosiła na posiedzeniu Rady Dyrektorów w dniu 27 listopada 2025 r. zmianę nazw siedmiu swoich spółek zależnych w Europie, Ameryce Północnej, Australii i regionie Pacyfiku. Dotyczy to również Falken, której przyszła nazwa, po wpisaniu w rejestr handlowy, ma brzmieć Dunlop Tyre Europe GmbH w styczniu 2026 r.
W styczniu 2025 r. SRI nabyło prawa do znaku towarowego Dunlop dla opon do samochodów osobowych w Europie, Ameryce Północnej i Oceanii. Umożliwi to firmie prowadzenie działalności oponiarskiej na całym świecie pod marką Dunlop w przyszłości, z wyłączeniem niektórych regionów i produktów. W ramach swojej długoterminowej strategii korporacyjnej „R.I.S.E. 2035”, zaprezentowanej w marcu 2025 roku, SRI ogłosiło, że marka Dunlop będzie stanowić centrum jego przyszłej działalności biznesowej.
Planowany rebranding jest częścią globalnej strategii marki, której celem jest wzmocnienie wartości marki Dunlop i uczynienie z niej preferowanego wyboru dla klientów w Europie. Obejmuje to nie tylko same produkty, ale także takie elementy jak obsługa, doświadczenie klienta i wizerunek firmy.
Podczas gdy Dunlop zajmie wiodącą pozycję jako marka premium, Falken pozostanie ważną marką w portfolio SRI, obsługując segment średniej półki cenowej. Kolejna marka budżetowa zostanie wprowadzona w późniejszym terminie.
Źródło: Falken Tyre Europe, fot. Pixabay