
Cyfrowa transformacja gruntownie zmienia rynek części zamiennych. Tradycyjne kanały sprzedaży tracą znaczenie, a lada serwisowa przestaje być centralnym miejscem zaopatrzenia. Platformy zastępują klasyczny handel, producenci częściej sprzedają bezpośrednio, a handel pośredni traci marże i dostęp do klientów.
Platforma Alzura odpowiada na te właśnie potrzeby i otwiera dostawcom bezpośredni dostęp do zdigitalizowanego, konkurencyjnego rynku. Tam, gdzie w starym systemie zlecenia obsługiwano głównie przez e-mail i ręczne procesy, Alzura oferuje w pełni zautomatyzowane, połączone na żywo interfejsy. Platforma B2B działa w 9 krajach i dociera do ponad 40 000 klientów biznesowych. Z ponad 29 milionami różnych pozycji (SKU) od dostawców z sieciowych magazynów w 15 krajach - w tym z częściami oryginalnymi (OE), częściami na aftermarket, regenerowanymi i używanymi częściami oraz oponami, felgami i akcesoriami - Alzura stanowi one-stop-shop. Ponad 2000 dostawców jest połączonych z synchronizacją stanów magazynowych w czasie rzeczywistym, dzięki czemu kupujący zawsze widzą aktualne dostępności i orientacyjne terminy dostaw - posortowane według najniższej ceny lub najszybszego czasu realizacji.
Alzura dostarcza szczegółowe analizy pokazujące, które produkty sprawdzają się w jakich regionach i segmentach cenowych - a gdzie nie osiągają wyników. Inteligentne filtry i precyzyjne wyszukiwanie sprawiają, że profesjonaliści szybko znajdują właściwą część. Pomyłki przy zamówieniach są praktycznie wyeliminowane, a współczynnik zwrotów minimalizowany. Istotnym czynnikiem szybkiego wzrostu Alzura jest ustrukturyzowany proces onboardingu nowych dostawców. Przebiega on według jasno zdefiniowanej checklisty i został zaprojektowany tak, aby dostawcy mogli szybko, bezproblemowo i efektywnie rozpocząć współpracę.
Źródło: Alzura