
W testach przeprowadzonych przez UTAC opony Ridemax Frost od BKT osiągnęły bardzo dobre wyniki na pokrytych śniegiem i oblodzonych nawierzchniach, wyróżniając się pod względem przyczepności i zdolności do utrzymania kontroli w porównaniu z oponami konkurencji.
Ridemax Frost zaprojektowano pod względem technologicznym tak, by zapewniały wysoką wydajność w ekstremalnych warunkach zimowych. Specjalna mieszanka odporna na niskie temperatury, opracowana z myślą o zachowaniu elastyczności i przyczepności nawet w temperaturach poniżej zera, oferuje stałą przyczepność na zimnych i zwartych nawierzchniach. Bieżnik, wyposażony w mikrolamele i głęboki kierunkowy wzór, zwiększa liczbę punktów styku z podłożem, poprawiając trakcję i zmniejszając ryzyko poślizgu. Wzmocniona konstrukcja radialna i równomierny rozkład nacisku na podłoże przyczyniają się do zapewnienia komfortu, stabilności i długiej żywotności.
Testy, powtórzone dziesięć razy na ciągniku klasy premium, obejmowały analizę hamowania, przyspieszania i prowadzenia. Wyniki pokazują, że Ridemax Frost zapewnił wysoką kontrolę, dobrą przyczepność oraz szybkie i bezpieczne hamowanie.
Przykładowo, w teście hamowania bez ABS, przy zmniejszeniu prędkości z 25 km/h do 5 km/h, opona BKT wykazała o około cztery proc. wyższą skuteczność hamowania niż opona premium stanowiąca punkt odniesienia i do dziewięciu proc. wyższą niż opona drugiej marki na zbitej śnieżnej nawierzchni, podczas gdy osiągi na lodzie pozostają porównywalne z najlepszymi oponami premium. Z kolei w teście przyspieszenia na lodzie Ridemax Frost uzyskał przewagę zarówno w wersji bez kolców, osiągając wyniki o cztery proc. lepsze od marki premium i o 33 proc. lepsze od drugiej marki, jak i w wersji z kolcami, gdzie przewaga ta wzrosła jeszcze bardziej, osiągając odpowiednio siedem proc. i 13 proc.
- Wyniki uzyskane w testach UTAC plasują BKT i Ridemax Frost wśród najlepszych produktów na rynku - komentuje Piero Torassa, dyrektor ds. inżynierii terenowej w BKT Europe. - Jednak największą dumą napawa nas fakt, że wyniki te to nie tylko liczby: przekładają się one na konkretne korzyści dla osób pracujących codziennie w trudnym terenie - większe bezpieczeństwo, większą wydajność i stabilną jazdę nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach.
Źródło: BKT
Oprac. AM