
Nexen Tire ogłosił uruchomienie pierwszych punktów sprzedaży i serwisów opon z brandingiem marki Nexen w Bahrajnie i Kuwejcie. To ważny krok w realizacji strategii rozszerzania obecności detalicznej marki na rynkach wschodzących.
Bliski Wschód jest kluczowym rynkiem dla Nexen Tire - to trzeci co do wielkości region sprzedaży zagranicznej firmy. Od otwarcia oddziału w Dubaju w 2009 r., firma stopniowo rozwijała swoją działalność w regionie i zwiększała rozpoznawalność marki oraz dostępność dla klientów przez współpracę z lokalnymi dystrybutorami i dostawcami usług. Zaowocowało to rozszerzeniem zasięgu terytorialnego i wzmocnieniem pozycji na Bliskim Wschodzie poprzez otwarcie punktów sprzedaży marki w Bahrajnie i Kuwejcie.
W ramach strategii „shop branding” Nexen Tire zwiększa rozpoznawalność marki na rynkach zagranicznych, wdrażając jednolity wizerunek w lokalnych serwisach i punktach sprzedaży opon. Wprowadza między innymi oznakowanie w fioletowej kolorystyce oraz spójne elementy identyfikacji wizualnej w punktach sprzedaży na całym świecie - we współpracy z lokalnymi dystrybutorami. Firma tworzy atrakcyjne, dopasowane do specyfiki poszczególnych rynków przestrzenie marki i stosuje elastyczny model działania, który pozwala jej skutecznie odpowiadać na lokalne potrzeby.
W 2025 roku Nexen Tire wprowadził identyfikację wizualną marki w ponad 130 punktach sprzedaży opon na całym świecie. Dzięki temu łączna liczba serwisów oznakowanych zgodnie z nowym standardem wzrosła do około 400 w ciągu ostatnich czterech lat. Szczególnie istotne było wdrożenie identyfikacji marki w kluczowych miastach europejskich, takich jak Frankfurt, Mediolan, Lyon i Londyn, a także w 50 serwisach opon w Turcji, w tym w Stambule i Ankarze oraz innych metropoliach.
Źródło: Nexen Tire