Nexen Tire rozszerza swoją obecność na świecie, otwierając nowe oddziały i spółki zależne w Europie, Ameryce Łacińskiej i na Bliskim Wschodzie. Nowe struktury, które powstaną w Rumunii, Meksyku i Arabii Saudyjskiej, mają wzmocnić dystrybucję i przyspieszyć ekspansję firmy na rynkach o rosnącym popycie.
Europa odpowiada dziś za 40 proc. sprzedaży Nexen Tire. Producent otworzy oddział w Bukareszcie, który będzie nadzorował dystrybucję w dziewięciu krajach, m.in. w Serbii, Bułgarii i Kosowie. To krok mający zwiększyć konkurencyjność firmy w Europie Wschodniej.
W Ameryce Łacińskiej powstanie nowa spółka zależna w Meksyku, który odnotował rekordową liczbę rejestracji samochodów w 2024 roku. Biuro będzie odpowiadać za rozwój sprzedaży i marketingu także w sąsiednich krajach, m.in. w Hondurasie, Gwatemali i Kostaryce.
Na Bliskim Wschodzie firma utworzy spółkę zależną w Arabii Saudyjskiej. Kraj ten staje się jednym z najszybciej rosnących rynków motoryzacyjnych dzięki rozwojowi infrastruktury, rosnącym dochodom i zmianom społecznym. Nowa struktura obejmie również inne rynki regionu, jak Katar czy Bahrajn. Nexen wzmocni również działania marketingowe w regionie poprzez sponsoring sportowy.
Oprócz tych inwestycji producent rozbudował także sieć w Australii, co pozwoliło potroić sprzedaż w 2024 roku. W Europie otwarto nowe biura w Hiszpanii i Polsce, a zwiększona produkcja w fabryce w Czechach zapewnia stabilne dostawy.
- Kluczowym elementem naszej globalnej strategii jest tworzenie lokalnych systemów operacyjnych, które dokładnie odpowiadają strukturze dystrybucji i potrzebom klientów w każdym regionie - powiedział John Bosco Kim, CEO Nexen Tire. - Dzięki strategiom opartym na lokalizacji będziemy dalej napędzać zrównoważony rozwój na rynkach globalnych.
Źródło i fot.: Nexen Tire