W tym roku Bridgestone dostarczy 33 zespołom startującym w wyścigu pojazdów solarnych nowe opony wyposażone w technologię Enliten, w których ponad 65 proc. materiałów pochodzi z recyklingu i źródeł odnawialnych. To pierwszy raz, gdy firma w ogumieniu opracowanym na potrzeby zawodów zastosowała odzyskaną sadzę techniczną i stal.
Bridgestone World Solar Challenge 2025 (BWSC) to międzynarodowy wyścig pojazdów solarnych, który odbywa się co dwa lata i obejmuje trasę o długości 3000 kilometrów - od Darwin na północy po Adelaide na południu Australii. Producent opon wspiera to wydarzenie jako główny sponsor od 2013 roku. Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 24-31 sierpnia.
Na potrzeby BWSC 2025 Bridgestone dostarczy opony z technologią Enliten, które zapewniają odpowiednie osiągi dla pojazdów solarnych, a przy tym są bardziej przyjazne dla środowiska. Korporacja rozwija działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w całym łańcuchu dostaw. W ramach inicjatyw związanych z BWSC Bridgestone współpracował z firmami takimi jak Eneos, Nippon Steel czy Sanyo Special Steel.
W oponach z technologią Enliten, które oferują niskie opory toczenia, trwałość, odporność na przebicia i lekką konstrukcję, po raz pierwszy użyto odzyskaną sadzę techniczną, stal oraz materiał aramidowy Twaron, zawierający składniki z recyklingu. Bridgestone zadbał też o to, aby ich transport był możliwie jak najmniej emisyjny. We współpracy z firmą DHL wykorzystano zrównoważone paliwo morskie, co pozwoliło ograniczyć emisję CO₂ nawet o 85 proc. w całym cyklu życia paliwa.
W tegorocznej edycji BWSC wystartują trzy klasy pojazdów: Challenger, Cruiser i Explorer. Bridgestone wspiera 29 zespołów w klasie Challenger oraz wszystkie osiem zespołów w klasie Cruiser.
Działania związane z BWSC nawiązują do trzech istotnych dla firmy wartości: energii, ekologii i emocji. Hasła te są częścią szerszego zobowiązania Bridgestone do rozwijania technologii przyjaznych środowisku oraz budowania pozytywnych emocji związanych z mobilnością.
Źródło i fot.: Bridgestone