Pirelli wprowadza nową oponę rowerową Cinturato EVO TLR, która jest następczynią popularnego modelu Cinturato Velo. Nowość ma dobrze sprawdzać się przez cały rok - nie tylko na asfalcie, ale również na drogach szutrowych i nieutwardzonych.
Opona typu tubeless ready została zaprojektowana do kolarstwa szosowego, codziennych dojazdów oraz jazdy po szutrze. Produkt jest już dostępny w sprzedaży online oraz w sklepach rowerowych w rozmiarach 28-622, 30-622, 32-622, 35-622, 40-622 w kolorze czarnym oraz dla rozmiarów 28, 30 i 32 również w wersjach Classic i Retro. W późniejszym okresie sezonu pojawią się także szersze warianty - 45-622, 50-622 i 55-622.
Cinturato EVO TLR została opracowana na bazie wprowadzonego w 2018 roku modelu Cinturato Velo. Według producenta zachowuje jego najważniejsze cechy, jak niezawodność i ochrona przed przebiciem, jednocześnie oferując lepsze osiągi w zakresie przyczepności, komfortu i trwałości. Jest to pierwsza opona w ofercie włoskiej marki, której ponad 50 proc. składu stanowią materiały biopochodne i z recyklingu oraz naturalny kauczuk z certyfikatem FSC. Jak zaznacza producent, ich udział różni się w zależności od rozmiaru.
W modelu wykorzystano zaawansowaną mieszankę SmartEVO AS, która ma zapewniać równowagę między przyczepnością - także na mokrej nawierzchni i przy niskich temperaturach - a absorpcją drgań i dłuższym przebiegiem, gwarantując płynną jazdę nawet w trudnym terenie i niesprzyjających warunkach atmosferycznych.
Bieżnik Cinturato EVO TLR powstał z inspiracji wzorem opony motocyklowej Pirelli Scorpion Trail III, przeznaczonej do road enduro. Ze względu na zbliżone warunki użytkowania – głównie asfalt i drogi nieutwardzone – wybrane rozwiązania udało się dostosować i przenieść do rowerowej wersji.
W porównaniu do tradycyjnych geometrii typowych opon szosowych w stylu wyścigowym, bieżnik Cinturato EVO TLR posiada gładki pas centralny, który zapewnia solidny, sztywny kontakt z nawierzchnią - dla lepszej trwałości i odporności na przecięcia - natomiast bardziej rzeźbione barki pozwalają mieszance zapewnić większą przyczepność na mokrych lub śliskich nawierzchniach. Wzór bogaty w rowki i krawędzie zwiększa przyczepność na nawierzchniach nieutwardzonych. W porównaniu do Cinturato Velo, nowa opona przy zachowaniu tej samej grubości bieżnika oferuje nawet o 40 proc. większy przebieg.
Źródło i fot.: Pirelli
Oprac.: (mg)