Pirelli i Luna Rossa ogłosiły nowe partnerstwo w ramach przygotowań do 38. edycji Pucharu Ameryki - prestiżowych regat żeglarskich, które należą do najważniejszych zawodów w tej dyscyplinie na świecie. W najbliższej kampanii marka oponiarska wystąpi w roli oficjalnego sponsora i partnera technologicznego zespołu.
Pirelli wspiera zespół w rozwijaniu rozwiązań technologicznych od 2018 roku. Jednym z elementów tej współpracy jest wirtualizacja - metoda rozwijana przez producenta w Formule 1, która pozwala prowadzić testy w środowisku cyfrowym. W przypadku partnerstwa z Luna Rossa służy ona do przewidywania, jak projektowane wspólnie materiały będą zachowywać się pod typowymi naprężeniami występującymi podczas żeglugi. Dzięki temu proces projektowania jest szybszy i mniej obciążający dla środowiska. Współpraca technologiczna obejmuje także modelowanie, zastosowanie sztucznej inteligencji oraz systemów zarządzania danymi.
- Tym razem, jak i wcześniej, nie zabraknie naszego wkładu w zakresie technologii i badań. Podejmiemy wyzwania tej edycji z takim samym entuzjazmem i zaangażowaniem jak zawsze. A przede wszystkim zrobimy to w niezwykłym mieście, jakim jest Neapol - znany z piękna, kultury i atmosfery - który sprawi, że ta edycja będzie naprawdę wyjątkowa - zapowiedział Marco Tronchetti Provera, wiceprezes wykonawczy Pirelli.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Pirelli znów jest po naszej stronie. To ważny dowód zaufania do zespołu i dotychczasowej pracy - skomentował Max Sirena, skipper i dyrektor zespołu Luna Rossa. - Jako oficjalny sponsor i partner technologiczny, Pirelli odegra fundamentalną rolę w rozwoju tej kampanii, wniesie wieloletnie doświadczenie i know-how w różnych obszarach związanych z innowacjami technologicznymi.
Pirelli wspiera zespół Luna Rossa w opracowywaniu rozwiązań technologicznych, jednocześnie skupiając się także na swoich projektach w motorsporcie, w tym na wejściu do MotoGP jako oficjalny dostawca.
Źródło i fot.: Pirelli