W ciągu pierwszego półrocza 2013 r. niemiecki koncern samochodowy sprzedał prawie 700 tys. egzemplarzy swoich aut na świecie. W porównaniu z ubiegłym rokiem oznacza to wzrost o 6,4 proc. Rezultat ten stanowi historyczny rekord.
Świetny wynik odnotowano także w czerwcu tego roku. W ciągu jednego miesiąca udało się sprzedać 131609 sztuk. W odniesieniu do analogicznego okresu 2012 r., zaobserwowano wzrost o 8,3 proc. Szczególnie wysokie wyniki odnotowano na rynku chińskim. Sprzedaż w tym regionie wzrosła o 16 proc.
W Niemczech Mercedes-Benz jest liderem segmentu premium. Choć w pierwszym półroczu odnotowano spadek o 3,3 proc., to już w czerwcu firma potwierdziła swoją wiodącą pozycję, jako najczęściej rejestrowana marka w klasie premium. Podobnie wygląda sytuacja na polskim rynku. Marka przoduje u nas wśród samochodów tej klasy. Od stycznia do czerwca br. w Polsce zarejestrowano 3119 nowych aut osobowych, co oznacza wzrost o 12,4 proc.
Paweł Miszkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars, podkreślił, że marka konsekwentnie zwiększa swój udział w rynku. Dodał, iż sukces ten zawdzięcza nowym produktom, takim jak Mercedes CLA oraz auta klasy A, GL i SUV.