Transport miejski stawia ogumieniu konkretne wymagania, a nowa opona Goodyeara ma stanowić odpowiedź na te potrzeby. Urbanmax nadaje się do różnych napędów i została przystosowana do codziennej, intensywnej eksploatacji.
Jak podaje producent, Urbanmax została wyposażona w mieszankę bieżnika z wysoką zawartością krzemionki, co w porównaniu z poprzednim modelem pozwoliło wydłużyć jej przebieg nawet o 40 proc. Opona charakteryzuje się także niskimi oporami toczenia oraz dobrą przyczepnością na mokrej nawierzchni, w obu kategoriach otrzymała klasę B. Czterożebrowa konstrukcja bieżnika, dodatkowe lamele i głębokie rowki ze wzmocnieniami odpowiadają natomiast za precyzyjne prowadzenie, równomierne zużycie oraz trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych. Wzmocniona ściana boczna z wbudowanymi wskaźnikami zużycia zwiększa trwałość produktu i chroni przed uszkodzeniami w kontakcie z krawężnikami. Nowa opona Goodyeara została również przystosowana do nacinania i bieżnikowania.
Opona Goodyear Urbanmax jest dostępna na rynku w rozmiarze 275/70R22.5, a kolejny -455/45R22.5 - zostanie wprowadzony w drugiej połowie roku. Producent zapowiedział, że wybrane modele będą wyposażone w technologię EcoReady, dzięki której 40 proc. ich składu stanowić będą materiały przyjazne środowisku.
Według danych z bazy EPREL, na które powołuje się firma, model Urbanmax 275/70R22.5 należy do najlepszych pod względem hałasu i jest w czołówce, jeśli chodzi o oszczędność paliwa. Takie parametry mogą wspierać spełnianie wymogów unijnych w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Model nowej generacji, ze względu na zwiększoną nośność, dobrze sprawdza się w cięższych pojazdach, jest też kompatybilny z różnymi typami napędu - od diesla, przez hybrydy, po autobusy w pełni elektryczne.
W Urbanmax zastosowano technologię identyfikacji radiowej RFID, umożliwiającą łatwą integrację z cyfrowymi systemami zarządzania flotą. Dzięki znacznikom RFID każdą oponę można precyzyjnie śledzić na podstawie indywidualnego numeru seryjnego, co wspiera przedsiębiorstwa komunikacyjne i operatorów flot w zarządzaniu ich cyklem życia oraz zwiększa efektywność operacyjną.
- Opona Goodyear Urbanmax to krok w przyszłość transportu miejskiego. Łączy dłuższe przebiegi, oszczędność paliwa i wykorzystanie zrównoważonych materiałów do produkcji - powiedział Xavier Fraipont, wiceprezes dywizji opon użytkowych w regionie EMEA w Goodyear. - W porównaniu z poprzednim modelem nowa opona oferuje większą niezawodność i niższe koszty eksploatacji dla flot autobusów miejskich, wspierając jednocześnie rozwój zrównoważonej mobilności w miastach.
- Goodyear Urbanmax to nie tylko nowa opona, to rozwiązanie dostosowane do zmieniających się wymagań mobilności miejskiej - dodał Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu w regionie EMEA. - Kluczowe elementy tej opony zostały zaprojektowane z myślą o wyzwaniach współczesnego transportu miejskiego, od częstych postojów i ciasnych zakrętów po rosnące wymagania dotyczące efektywności operacyjnej.
Nowy model, obok opon Urbanmax Commuter i Marathon Coach, uzupełnia ofertę Goodyeara dla transportu miejskiego i międzymiastowego.
Źródło i graf.: Goodyear