Podczas tegorocznej edycji Tour de France oficjalne pojazdy wsparcia i dostawcze będą jeździć na oponach Continental UltraContact NXT. Po raz pierwszy w produkty tej marki zostaną również wyposażone motocykle pomocnicze organizatora. Ponadto z najnowszych rozwiązań firmy skorzysta siedem zespołów kolarskich.
112. edycja Tour de France rozpocznie się 5 lipca w Lille, a zakończy 27 lipca na Champs-Élysées w Paryżu. Trasa o długości 3320 km podzielona jest na 21 etapów, prowadzących przez różne części Francji. Continental jest głównym sponsorem i oficjalnym dostawcą opon całego wydarzenia oraz wybranych drużyn wyścigowych.
Z myślą o przyczepności i środowisku
Powrót legendarnych podjazdów, takich jak Mont Ventoux i Col de la Loze, będzie prawdziwym wyzwaniem dla zawodników i sprzętu.
- Tour de France stanowi dla nas doskonałą platformę do zaprezentowania międzynarodowej publiczności wydajności i zrównoważonego charakteru naszych produktów. W tym roku nie tylko siedem czołowych drużyn kolarskich skorzysta z naszych opon, ale także wyposażymy ponad 70 oficjalnych pojazdów wsparcia w nasze najbardziej ekologiczne opony samochodowe, czyli UltraContact NXT. W ten sposób realnie przyczyniamy się do większego bezpieczeństwa i bardziej ekologicznego charakteru tego globalnego wydarzenia - powiedział Egemen Atış, head of strategy, analytics & marketing w Continental Tires EMEA.
Opona UltraContact NXT, stosowana również podczas poprzedniej edycji, zawiera do 65 proc. materiałów odnawialnych, pochodzących z recyklingu i posiadających certyfikat ISCC Plus. Łączy wysoki udział zrównoważonych komponentów z maksymalnym bezpieczeństwem i osiągami: wszystkie dostępne rozmiary otrzymały najwyższe noty w unijnym oznakowaniu opon w kategoriach oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego.
Wybór profesjonalistów
Oprócz pojazdów wsparcia, siedem z 22 drużyn, w tym m.in. Ineos Grenadiers i Movistar Team, będzie korzystać z opon Continental. Nowoczesne modele, takie jak Grand Prix 5000 S TR, całoroczna Grand Prix 5000 AS TR do trudnych warunków oraz ultraszybka Grand Prix 5000 TT TR do jazdy na czas, wspierają zawodników w osiąganiu coraz lepszych wyników. Continental podkreśla, że dzięki swoim produktom znacząco przyczynił się do wzrostu średniej prędkości w Tour de France - od 2000 roku wzrosła ona o 6 proc.
Wsparcie na dwóch kołach
Motocykle pomocnicze są od dziesięcioleci stałym elementem Tour de France, a w tym roku po raz pierwszy zostaną wyposażone w opony Continental. Kierowcy 30 Kawasaki Versys 1100 będą rozdawać wodę i przekazywać zawodnikom informacje od kierownictwa wyścigu. Organizator zdecydował się na model ContiRoadAttack 4.
Jak wyjaśnia producent, ta opona turystyczna jest w szczególności odpowiednia do tego zadania dzięki szybkiemu nagrzewaniu i dobrej przyczepności zarówno w niskich temperaturach w Alpe d’Huez, jak i w upale Prowansji. Produkt oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa i kontroli, a także sprawdza się na wszystkich nawierzchniach, zapewniając intuicyjne prowadzenie oraz komfort jazdy.
Źródło i fot.: Continental