Po wcześniejszej współpracy przy modelach takich jak Q6 e-tron, e-tron GT quattro czy RS e-tron GT, Audi i Goodyear opracowały opony na wyposażenie fabryczne także do modeli A5 i S5.
Trzy linie, dziesięć opcji
Do obu wersji nadwozia Audi A5 i S5 - sedana i kombi (Avant) – dopasowano dziesięć wariantów opon z trzech flagowych serii Goodyeara w segmentach UHP, UUHP oraz zimowych. Eagle F1 Asymmetric 6 została zaprojektowana z myślą o najwyższych osiągach na mokrej i suchej nawierzchni. Kluczowym kryterium dla Audi były niskie opory toczenia, które przekładają się na wyższą wydajność i komfort jazdy bez kompromisów w zakresie osiągów. Kolejna z opon, Eagle F1 SuperSport, łączy inspiracje technologiami wyścigowymi z codzienną wszechstronnością. Model oferuje jeszcze wyższy poziom osiągów i kontrolę zarówno na drodze, jak i podczas dynamicznej jazdy na torze. Usztywnione żebra bieżnika i wzmocnione ściany boczne zwiększają precyzję prowadzenia. UltraGrip Performance 3 to z kolei model zimowy. Opona zapewnia lepszą trakcję na śniegu, skuteczne hamowanie na mokrej nawierzchni oraz wysoki komfort akustyczny dzięki specjalnej rzeźbie bieżnika redukującej hałas.
Ogumienie jest dostępne w następujących rozmiarach:
Zamiast tysięcy kilometrów testów
Podczas opracowywania opon na oryginalne wyposażenie do aut o wysokich osiągach kluczowe znaczenie mają subiektywne opinie kierowców testowych, dotychczas możliwe do uzyskania wyłącznie podczas rzeczywistych prób na torach. Obecnie Goodyear wykorzystuje zaawansowane technologie wirtualnego projektowania, które pozwalają szybko i wszechstronnie zbierać informacje zwrotne od testerów znających wymagania kierowców aut klasy premium.
Jedna z wersji opony Eagle F1 Asymmetric 6 została opracowana w centrum symulacji Goodyeara w Luksemburgu. Cały proces tworzenia trwał dziesięć miesięcy i pozwolił producentowi uzyskać akceptację Audi już dla pierwszej fizycznej wersji. Powstała ona po dwóch cyklach rozwoju wirtualnego, podczas których oceniano prowadzenie, trwałość i poziom hałasu.
- Cieszymy się, że nowe modele Audi A5 i S5 są dostępne z naszymi letnimi oponami UHP i UUHP oraz gamą zimową. Jesteśmy szczególnie dumni z korzyści płynących z zastosowania naszego nowoczesnego centrum symulacji w zakresie wirtualnego projektowania opon. Skracając czas opracowania, mogliśmy szybciej odpowiedzieć na potrzeby Audi, zużywając przy tym mniej zasobów, co czyni proces rozwoju opon bardziej efektywnym - powiedział Luca Davide Andreoni, szef marki Goodyear.
- Proces rozwojowy w Audi obejmuje najdrobniejsze szczegóły, a każdy model otrzymuje indywidualnie dopasowane opony. W przypadku A5 priorytetem są efektywność i komfort, natomiast w S5 kluczowe znaczenie mają osiągi - wskazał dr Peter Knauer z działu rozwoju podwozi i kół w Audi AG.
Źródło i fot.: Goodyear