Do nowych modeli Audi A5 i S5

Po wcześniejszej współpracy przy modelach takich jak Q6 e-tron, e-tron GT quattro czy RS e-tron GT, Audi i Goodyear opracowały opony na wyposażenie fabryczne także do modeli A5 i S5.

Trzy linie, dziesięć opcji

Do obu wersji nadwozia Audi A5 i S5 - sedana i kombi (Avant) – dopasowano dziesięć wariantów opon z trzech flagowych serii Goodyeara w segmentach UHP, UUHP oraz zimowych. Eagle F1 Asymmetric 6 została zaprojektowana z myślą o najwyższych osiągach na mokrej i suchej nawierzchni. Kluczowym kryterium dla Audi były niskie opory toczenia, które przekładają się na wyższą wydajność i komfort jazdy bez kompromisów w zakresie osiągów. Kolejna z opon, Eagle F1 SuperSport, łączy inspiracje technologiami wyścigowymi z codzienną wszechstronnością. Model oferuje jeszcze wyższy poziom osiągów i kontrolę zarówno na drodze, jak i podczas dynamicznej jazdy na torze. Usztywnione żebra bieżnika i wzmocnione ściany boczne zwiększają precyzję prowadzenia. UltraGrip Performance 3 to z kolei model zimowy. Opona zapewnia lepszą trakcję na śniegu, skuteczne hamowanie na mokrej nawierzchni oraz wysoki komfort akustyczny dzięki specjalnej rzeźbie bieżnika redukującej hałas.

Ogumienie jest dostępne w następujących rozmiarach:

  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6: 205/50R17 97W, 225/55R17 101Y,   235/45R18 98Y
  • Goodyear Eagle F1 SuperSport: 245/40R19 98Y,  245/40R19 98Y, 245/35R20 98Y v1, 245/35R20 98Y v2
  • Goodyear UltraGrip Performance 3: 215/55R17 98Y, 235/45R18 98Y, 245/40R19 98Y.

Zamiast tysięcy kilometrów testów

Podczas opracowywania opon na oryginalne wyposażenie do aut o wysokich osiągach kluczowe znaczenie mają subiektywne opinie kierowców testowych, dotychczas możliwe do uzyskania wyłącznie podczas rzeczywistych prób na torach. Obecnie Goodyear wykorzystuje zaawansowane technologie wirtualnego projektowania, które pozwalają  szybko i wszechstronnie zbierać informacje zwrotne od testerów znających wymagania kierowców aut klasy premium.

Jedna z wersji opony Eagle F1 Asymmetric 6 została opracowana w centrum symulacji Goodyeara w Luksemburgu. Cały proces tworzenia trwał dziesięć miesięcy i pozwolił producentowi uzyskać akceptację Audi już dla pierwszej fizycznej wersji. Powstała ona po dwóch cyklach rozwoju wirtualnego, podczas których oceniano prowadzenie, trwałość i poziom hałasu.

- Cieszymy się, że nowe modele Audi A5 i S5 są dostępne z naszymi letnimi oponami UHP i UUHP oraz gamą zimową. Jesteśmy szczególnie dumni z korzyści płynących z zastosowania naszego nowoczesnego centrum symulacji w zakresie wirtualnego projektowania opon. Skracając czas opracowania, mogliśmy szybciej odpowiedzieć na potrzeby Audi, zużywając przy tym mniej zasobów, co czyni proces rozwoju opon bardziej efektywnym - powiedział Luca Davide Andreoni, szef marki Goodyear.

- Proces rozwojowy w Audi obejmuje najdrobniejsze szczegóły, a każdy model otrzymuje indywidualnie dopasowane opony. W przypadku A5 priorytetem są efektywność i komfort, natomiast w S5 kluczowe znaczenie mają osiągi - wskazał dr Peter Knauer z działu rozwoju podwozi i kół w Audi AG.

Źródło i fot.: Goodyear

powrót

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń