Nowe Porsche 911 GTS, pierwszy model z napędem hybrydowym, jest fabrycznie wyposażone w opony Pirelli P Zero R.
Specjalnie opracowana wersja P Zero R, dostosowana do charakterystyki samochodu, ma łączyć sportowy charakter z codzienną funkcjonalnością. Na zimę przygotowano dedykowany model P Zero Winter 2. Obie opony zostały stworzone we współpracy z Porsche.
Z symbolem N na ścianie bocznej
P Zero R do Porsche 911 GTS została zaprojektowana tak, aby podkreślać dynamiczny charakter samochodu i zwiększać przyjemność z jazdy. Nowa mieszanka gumy zastosowana w oponie odpowiada za przyczepność w szerokim spektrum nawierzchni i w różnych warunkach pogodowych, zwłaszcza na mokrej drodze. Wzór bieżnika ogranicza hałas podczas jazdy, a niski opór toczenia sprzyja mniejszemu zużyciu energii.
Zimową oponę przeznaczona do Porsche 911 wyposażono w bieżnik kierunkowy. P Zero Winter 2 oferuje lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni i śniegu w porównaniu do poprzedniczki. Zmieniona konstrukcja oraz zoptymalizowana przyczepność poprawiają skuteczność hamowania i prowadzenie na suchych nawierzchniach.
Obecne w całej gamie Porsche 911
Prace nad ogumieniem prowadzone były w Wirtualnym Centrum Rozwojowym Pirelli w Niemczech. Dzięki symulacjom i cyfrowym narzędziom czas projektowania oraz liczba fizycznych prototypów zostały zmniejszone o 30 proc. Zaawansowane technologie umożliwiły również precyzyjne dopasowanie opon do charakterystyki samochodu.
Współpraca Pirelli i Porsche trwa od lat. Opony tej marki trafiają do modeli zarówno spalinowych, jak i hybrydowych czy elektrycznych. Pirelli posiada 338 homologacji do samochodów Porsche. Wśród najważniejszych przykładów producent wymienia P Zero Trofeo RS do 911 GT3 RS oraz Scorpion All Terrain Plus do Porsche 911 Dakar.
Źródło i fot.: Pirelli
Oprac.: (mg)