2025-05-05

Rekordowy kwartał Nexena

Dzięki poprawie efektywności europejskiego zakładu, firma odnotowała wzrost sprzedaży i większy udział segmentu premium.

Nexen ogłosił, że w pierwszym kwartale 2025 roku osiągnął rekordowe wyniki - firma odnotowała przychody w wysokości 771,2 mld KRW (ok. 2,3 mld zł), co oznacza wzrost o 13,7 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, oraz 40,7 mld KRW zysku operacyjnego (ok. 120 mln zł). Jak wskazuje producent, do sukcesu przyczyniły się wzrost sprzedaży opon premium, w szczególności 18-calowych i większych, oraz zwiększenie mocy produkcyjnych w czeskiej fabryce.

Głównym motorem wzrostu była Europa. Od drugiej połowy ubiegłego roku sprzedaż opon w regionie utrzymywała się na stabilnym poziomie, przy wzroście popytu na produkty sezonowe, w tym zimowe i całoroczne. Przychody z tego rynku stanowiły 41 proc. całkowitej sprzedaży firmy. Nexen zwiększył też dostawy opon na pierwszy montaż do producentów aut premium, co przełożyło się na rosnące zapotrzebowanie na rynku wtórnym. Istotną rolę odegrał także wzrost rozpoznawalności marki, osiągnięty m.in. dzięki marketingowi sportowemu.

Jak zaznacza producent, wpływ na wyniki miały także stawki frachtowe, które wróciły do poziomów z analogicznego okresu 2024 roku, dzięki czemu poprawił się stosunek kosztów transportu do sprzedaży. Z uwagi na stabilny popyt ceny surowców - zwłaszcza kauczuku naturalnego i syntetycznego - pozostają wysokie.

Producent planuje dalszy rozwój, dostosowując strategie do różnych rynków. W Europie firma zamierza zwiększyć wolumen sprzedaży i moce produkcyjne, w USA elastycznie reagować na zmiany stawek celnych, a w Japonii i Australii skupić się na dywersyfikacji klientów i rozwoju sprzedaży poprzez lokalne magazyny.

Nexen rozwija produkty przeznaczone zarówno do pojazdów elektrycznych, jak i tych z silnikami spalinowymi. W procesie projektowania firma korzysta z nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja i wirtualna rzeczywistość.

- Pomimo wahań kursów i niepewności związanej z polityką celną, nasze wieloletnie inwestycje w rozwój mocy produkcyjnych i budowanie marki zaczynają przynosić efekty - powiedział Travis Kang, Global CEO w Nexen Tire. - Nadal będziemy umacniać naszą pozycję na świecie, tworząc strategie produktowe zorientowane na klienta oraz działania dostosowane do poszczególnych rynków.

Źródło i fot.: Nexen Tire

Oprac.: (mg)

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń