Marka Laufenn, należąca do Hankook Tire, od dekady jest obecna na europejskim rynku opon. Początkowo oferowała ogumienie do aut osobowych, a od 2020 roku również do pojazdów użytkowych. Dziś Laufenn działa w ponad 100 krajach, a oferta marki stale się rozszerza - od momentu debiutu w Europie liczba dostępnych rozmiarów opon osobowych wzrosła z 230 do 341, a w segmencie pojazdów użytkowych do 18.
- Dzięki marce Laufenn oferujemy opony o bardzo dobrej relacji ceny do jakości, bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa i niezawodności - mówi Jongho Park, prezes Hankook Tire Europe. - Klienci korzystają z wieloletniego doświadczenia marki Hankook i otrzymują produkt spełniający najwyższe standardy.
W jubileuszowym roku 2025 Laufenn rozszerza działalność - oprócz rynku wtórnego, zacznie także dostarczać opony na pierwszy montaż do europejskiego producenta samochodów. Jak podkreśla prezes Hankook Tire Europe, zaufanie ze strony koncernu motoryzacyjnego oraz przejście przez wymagający proces homologacji pokazuje, jak silną pozycję zbudowała marka w krótkim czasie.
Systematyczny rozwój oferty
Początkowo Laufenn wprowadził na rynek letnie opony do samochodów osobowych, następnie do oferty dołączył model X Fit Van do SUV-ów i aut osobowych, a także zimowa opona i Fit dedykowana Europie Zachodniej i Środkowej. W kolejnych latach marka poszerzyła ofertę zimową o oponę z możliwością montażu kolców i Fit ICE dla rynków północnych i wschodnich. Obecnie oferta obejmuje także opony całoroczne. Od 2020 roku w portfolio znajdują się udoskonalone letnie modele S FIT EQ+ i G FIT EQ+. Od momentu debiutu w Europie udział rynkowy Laufenn zwiększył się czterokrotnie.
Opona S Fit EQ+ znalazła się w ścisłym finale testu opon letnich magazynu Auto Bild (wydanie z 6 marca 2025 r.) - doceniono ją m.in. za krótką drogę hamowania, odporność na aquaplaning, komfort i niski poziom hałasu. W kategoriach oporu toczenia i relacji ceny do jakości produkt znalazł się w pierwszej dziesiątce.
Do pojazdów użytkowych
Od pięciu lat Laufenn oferuje w Europie opony do pojazdów ciężarowych, autobusów i przyczep. Główną grupą odbiorców są małe i średnie floty. Obecnie gama obejmuje 18 rozmiarów, a w 2025 roku zostanie poszerzona, m.in. o model 265/70 R19.5 (LF95 i LR02).
Nowością w tym segmencie będzie także platforma cyfrowa „Laufenn365”, która ułatwi zgłaszanie szkód i zaoferuje dodatkową ochronę przed nieoczekiwanymi kosztami. Rozwiązanie początkowo zostanie wdrożone w Wielkiej Brytanii, a następnie rozszerzone na inne rynki europejskie.
Wielomarkowa strategia
W celu zwiększenia rozpoznawalności marki Laufenn, Hankook planuje intensyfikację działań marketingowych oraz wprowadzenie nowej generacji opon letnich i zimowych do samochodów osobowych.
Przykładem realizacji strategii wielomarkowej jest również niedawna premiera marki Optimo, która - obok Laufenn - uzupełnia ofertę Hankook. Optimo stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie w segmencie aut osobowych. Posiadając zróżnicowane portfolio marek, Hankook zamierza skuteczniej odpowiadać na potrzeby różnych grup klientów i wzmacniać swoją pozycję na rynku europejskim.
Rozwój poprzez sport
Od sezonu 2021/22 Laufenn jest oficjalnym sponsorem rozgrywek UEFA Europa Conference League. Partnerstwo to ma podkreślać dynamiczny rozwój marki i jej rosnącą obecność na strategicznych rynkach sprzedaży.
Źródło i graf.: Hankook Tire
Oprac.: (mg)