Jakość to dla nas priorytet

Z Jensem Brücknerem, menedżerem sprzedaży na Europę w Linglong Tire, rozmawia Michał Górzyński.

 

- Jak ważny jest rynek europejski dla Linglong Tire i jakie są Wasze główne cele na ten region w 2025 roku i w przyszłości?

- Rynek europejski jest z technicznego punktu widzenia najbardziej wymagający na świecie, dlatego Linglong koncentruje na nim swoje działania. Nasze zaangażowanie znajduje odzwierciedlenie w inwestycjach w lokalną produkcję, takich jak fabryka w Serbii, oraz w dedykowanym centrum badawczo-rozwojowym w Hanowerze w Niemczech. Te strategiczne inicjatywy podkreślają naszą determinację w spełnianiu europejskich standardów i oczekiwań klientów.

- A jak Linglong jest zorganizowany w Europie i ile osób aktualnie zatrudniacie?

- Linglong Germany GmbH zostało oficjalnie zarejestrowane w sierpniu 2018 roku, a pierwsi członkowie zespołu dołączyli pod koniec 2020 i na początku 2021 roku. Nasze biuro w Hanowerze zostało otwarte później, w 2021 roku, a ja sam dołączyłem wtedy do firmy jako czwarty pracownik Linglong Germany. Początkowo rola Linglong Germany skupiała się na wspieraniu i doradzaniu centrali w Chinach, ale obecnie odpowiada za prowadzenie europejskich działań, zwłaszcza w obszarze badań i rozwoju. Nasz europejski zespół R&D liczy obecnie 21 doświadczonych inżynierów, którzy wcześniej pracowali dla uznanych europejskich producentów opon. Ten zespół odgrywa kluczową rolę w globalnej sieci badawczo-rozwojowej Linglong.

- Jakie są największe wyzwania, przed którymi stoi Linglong w konkurowaniu z dobrze ugruntowanymi markami europejskimi i premium?

- Jednym z głównych wyzwań jest postrzeganie chińskich producentów na rynkach europejskich, zwłaszcza w Niemczech. Istnieją pewne uprzedzenia i ograniczenia wobec chińskich produktów, które musimy pokonać. Naszą kluczową strategią w tym zakresie jest zmiana percepcji marki Linglong poprzez odpowiednie działania. Kluczowe kroki to produkcja w Europie, lokalne rozwijanie naszych produktów oraz zwiększanie widoczności marki zarówno poprzez marketing, jak i obecność produktów. Dzięki temu chcemy budować zaufanie konsumentów i udowodnić wysoką jakość naszych produktów.

- Jak Linglong dostosowuje ofertę opon do specyficznych potrzeb europejskich kierowców i warunków drogowych?

- Posiadamy dedykowane centrum R&D w Europie, które stale ocenia jakość naszych produktów zarówno wewnętrznie, jak i poprzez oficjalne, niezależne testy opon. Te oceny pomagają nam ulepszać i udoskonalać nasze opony. Świetnym przykładem naszych postępów jest opona Sport Master, która po raz drugi z rzędu uzyskała dobre wyniki w testach Autobild. Ten ciągły proces oceny i doskonalenia zapewnia, że nasze produkty spełniają wysokie oczekiwania europejskich kierowców.

- Jakie są kluczowe cechy produktów, które prezentujecie dzisiaj i jak wypadają one w porównaniu do poprzednich generacji?

- Trudno porównywać poprzednie generacje z najnowszymi produktami, ponieważ nowa generacja to całkowicie przeprojektowana linia dedykowana specjalnie na rynek europejski. Te opony są rozwijane i produkowane w Europie, co stanowi znaczący krok naprzód w naszym podejściu. Choć Linglong jest obecny na rynku europejskim od dłuższego czasu, najnowsza generacja opon jest czymś zupełnie innym niż to, co oferowaliśmy wcześniej. To nowy rozdział dla nas.

- Czy jest to w takim razie nowe otwarcie?

- Zdecydowanie tak. To nowa historia oparta na nowych technologiach. Postrzegamy siebie jako firmę napędzaną technologią, która stale wdraża najnowsze innowacje w procesach R&D, co bezpośrednio przekłada się na nasze produkty.

- Jakie innowacyjne technologie są stosowane w oponach produkowanych w Europie?

- W naszych oponach wdrażamy kilka nowoczesnych technologii. Na przykład opona Sport Master wykorzystuje technologię Balanced Pressure Technology, która zwiększa efektywny kontakt z drogą, redukuje opory toczenia i jednocześnie poprawia przyczepność oraz trwałość opony. Kolejną kluczową innowacją jest Vanish Slimsy Groove Technology, która poprawia sztywność bieżnika i zapewnia lepszy kontakt z nawierzchnią. Technologia Flow Breaking Unit optymalizuje odprowadzanie wody, zwiększając przyczepność na mokrej nawierzchni i skracając drogę hamowania. W oponie Grip Master 4S zastosowaliśmy technologię High-Density Sipe, która maksymalizuje przyczepność na śniegu i mokrej nawierzchni, bez pogorszenia właściwości na suchej drodze. Ta opona jest także wykonana z niskotemperaturowej mieszanki
o wysokiej przyczepności, co zapewnia doskonałe osiągi zimowe.

- Jak Linglong zapewnia jakość i niezawodność procesów produkcyjnych, szczególnie dla rynku europejskiego?

- Zapewnienie jakości to dla nas priorytet. Nasz europejski zespół R&D ściśle współpracuje z zakładami produkcyjnymi, aby zapewnić rygorystyczną kontrolę jakości i ciągłe doskonalenie procesów. Poprzez rygorystyczne testy i zaawansowane procesy produkcyjne dbamy o to, by nasze opony spełniały lub przewyższały europejskie standardy bezpieczeństwa, osiągów
i trwałości.

- Linglong rozwija się globalnie. Czy planujecie otwieranie kolejnych zakładów produkcyjnych?

- Tak, mamy jasno określoną strategiczną wizję na rok 2030. Linglong jest spółką notowaną na giełdzie w Szanghaju, a naszą oficjalną misją jest dołączenie do grona pięciu największych producentów opon na świecie do 2030 roku. Nasz plan ekspansji obejmuje siedem zakładów produkcyjnych w Chinach - pięć już działa - jeden jest w budowie, a kolejny w fazie planowania. Poza Chinami posiadamy zakłady w Tajlandii i Serbii oraz planujemy uruchomić kolejne fabryki dla rynku północnoamerykańskiego i w dwóch innych, jeszcze nieujawnionych lokalizacjach.

- Jaką rolę w Waszej strategii rozwoju w Polsce i Europie Środkowej odgrywają partnerstwa z dystrybutorami, takimi jak Handlopex?

- Lokalna współpraca jest dla nas kluczowa. Ponieważ wciąż jesteśmy stosunkowo nowi na rynku europejskim, polegamy na wiedzy i ugruntowanych sieciach handlowych naszych dystrybutorów. Budowanie długoterminowych relacji z partnerami jest niezbędne do osiągnięcia naszych celów rozwojowych i wzmocnienia naszej pozycji w regionie.

- Linglong Tire posiada kilka submarek. Czy wszystkie opony PCR będą miały te same wzory bieżników?

- Nie, każda z naszych marek ma całkowicie unikalne wzory bieżników. Nie stosujemy przestarzałej praktyki polegającej na zmianie jedynie projektu ściany bocznej przy zachowaniu tego samego bieżnika. Zamiast tego opracowaliśmy dedykowane produkty dla każdej marki, spełniające konkretne wymagania dotyczące osiągów.

- Gdyby miał Pan przekonać europejskiego kierowcę do wyboru opon Linglong w jednym zdaniu, co by Pan powiedział?

- Wysoka jakość, świetne osiągi i lepsza cena niż w przypadku marek premium - po co więc przepłacać za doskonały produkt?

- Dziękuję za rozmowę.

Przegląd Oponiarski 4/232 (Kwiecień 2025)

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń