Przy okazji sezonu wymiany opon użytkownicy marketplace Alzura B2B mają do dyspozycji funkcje ułatwiające sprzedaż i ustalanie cen. Przegląd cen ułatwia śledzenie zmian na rynku, a tryb doradczy wspiera kontakt z klientami.
Ceny opon zmieniają się szczególnie w sezonie, często z dnia na dzień. Aby pomóc sprzedawcom w Polsce lepiej orientować się w sytuacji rynkowej, Alzura udostępnia przegląd cen - narzędzie, które przedstawia rozwój cen w ostatnich trzech miesiącach. Na stronie ze szczegółami opony, oprócz zdjęcia produktu i etykiety, sprzedawca znajdzie możliwość wyświetlenia wykresu z historią ceny. Przesuwając kursor myszy po linii cenowej, może zobaczyć dokładną wartość z danego dnia. Dane są aktualizowane codziennie, dzięki czemu uwzględniane są najnowsze zmiany.
Alzura Tyre24 jako narzędzie sprzedaży
Alzura podkreśla, że platforma służy nie tylko do zakupu opon, felg i części zamiennych, ale także wspiera sprzedawców w rozmowach z klientami. Tryb doradczy pozwala ukryć wszystkie ceny zakupu, dzięki czemu klienci końcowi widzą ofertę bez bezpośrednich informacji cenowych, przeznaczonych dla sprzedawcy.
- Dzięki temu sprzedawca może przeprowadzić cały proces zakupu razem z klientem - od wyszukiwania produktów po finalizację zamówienia - wyjaśnia Michael Saitow, założyciel i CEO Alzura AG.
Dodatkowo zarejestrowani użytkownicy mogą dodać pięć różnych polityk cenowych, aby obliczać indywidualne ceny dla konsumentów końcowych. System automatycznie oblicza cenę końcową, w tym ustawiony podatek VAT, na podstawie ceny zakupu i wybranych marż.
Drukowanie i wysyłanie ofert
Kiedy klient zdecyduje się na dany produkt, sprzedawcy mogą szybko wygenerować ofertę dzięki funkcji „Drukuj/wyślij ofertę”. Okres ważności można indywidualnie ustawić za pomocą rozwijanego menu, a gotowy dokument wydrukować lub wysłać bezpośrednio na skrzynkę mailową klienta
Źródło i graf.: Alzura AG / Alzura B2B Marketplace