Continental ogłosił, że skoncentruje swoją działalność w zakresie komercyjnych opon specjalistycznych na oponach do transportu materiałów, robót ziemnych i operacji portowych, a do końca 2025 roku zakończy działalność w zakresie opon rolniczych.
W nadchodzących miesiącach firma skupi się na sukcesywnym likwidowaniu sektora zajmującego się produkcją opon rolniczych. Decyzja ta jest efektem dokładnej analizy jej działalności. Jak podkreśla producent, rynek opon rolniczych w ostatnich latach przeszedł duże zmiany, co sprawiło, że ambicje Continental nie są już zgodne z rosnącym utowarowieniem tego rynku. Przekształcenia dotkną przede wszystkim pracowników fabryki w Lousado w Portugalii. Continental zapowiada wsparcie dla każdego z nich w czasie transformacji i jest przekonany, że większości osób będzie mógł zaoferować alternatywne stanowiska w ramach firmy.
- Jesteśmy dumni z wkładu, jaki jako zespół wnieśliśmy w branżę rolniczą oraz z opartych na zaufaniu relacji, które zbudowaliśmy z naszymi klientami i partnerami. Skupienie się na działalności w zakresie komercyjnych opon specjalistycznych pozwoli jeszcze bardziej wykorzystać nasze mocne zasoby w zakresie transportu materiałów, robót ziemnych i opon portowych - mówi Paul Williams, Head of Commercial Specialty Tires w Continental.
Do końca 2025 roku producent zamierza wypełnić wszystkie zobowiązania umowne wobec swoich klientów w zakresie opon rolniczych z linii TractorMaster, Tractor70, Tractor85, CombineMaster i CompactMaster. Linie opon wielozadaniowych, które cieszą się największą popularnością, będą nadal rozwijane w ramach działalności Continental w obszarze komercyjnych opon specjalistycznych.
Źródło i fot.: Continental