Firestone zaprezentował nową zimową oponę do samochodów dostawczych - Vanhawk 2 Winter EVO. Model wykorzystujący technologię Enliten został dostosowany do eksploatacji w pojazdach z napędem elektrycznym. W stosunku do poprzednika wyróżnia się większą trwałością, wydajnością energetyczną oraz osiągami w zimowych warunkach, również w przypadku samochodów spalinowych.
Opona oferuje o 10 proc. dłuższy przebieg niż jej poprzedniczka. Ulepszona mieszanka zwiększa odporność na ścieranie, a zoptymalizowana konstrukcja bieżnika sprzyja bardziej równomiernemu zużyciu energii w obszarze styku z nawierzchnią.
Produkt cechuje się skuteczną przyczepnością i krótszą drogą hamowania na śniegu oraz posiada certyfikaty 3PMSF i M+S. Udoskonalone właściwości na mokrej nawierzchni pozwoliły poprawić hamowanie o 10 proc., co przełożyło się na ocenę A na etykiecie UE. Na poprawę osiągów zimowych wpływa także mieszanka maksymalizująca przyczepność na mokrych drogach oraz odpowiednia kombinacja bloków i układ lameli. Vanhawk 2 Winter EVO charakteryzuje się również o 5 proc. niższymi oporami toczenia, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa lub energii.
Producent zaznacza, że dzięki wykorzystaniu pakietu technologii Enliten floty mogą używać tej samej opony zarówno w samochodach spalinowych, jak i elektrycznych.
- Najnowszy dodatek do rodziny Firestone Vanhawk pozwala zachować ciągłość działalności flotom oraz właścicielom samochodów dostawczych przez cały sezon zimowy - mówi Stefano Sanchini, Vice President Consumer Replacement w Bridgestone EMEA. - Nowa opona Firestone Vanhawk 2 Winter EVO z technologią Enliten jest przeznaczona dla tych, którzy od opon zimowych oczekują przede wszystkim trwałości, bezkompromisowego bezpieczeństwa i opłacalności.
Model trafi do sprzedaży w Europie w czerwcu 2025 roku i będzie dostępny w 22 rozmiarach od 15 do 17 cali, w tym w pięciu wariantach z indeksem nośności 10 PR.
Źródło i fot.: Bridgestone