W 2024 roku marka Textar rozszerzyła swoje portfolio o 157 nowych produktów, w tym 39 premier rynkowych.
Textar ma za sobą udany rok. Marka należąca do TMD Friction wprowadziła na niezależny rynek części zamiennych ponad 150 nowych produktów, a 39 z nich zaoferowała jako pierwsza (First to market) - to osiągnięcie lepsze od rekordowego 2023 roku. Wspomniane nowości rynkowe obejmowały referencje do różnych aut osobowych i pojazdów użytkowych takich producentów jak Mercedes-Benz, Porsche, BMW i Land Rover.
- Klienci, wybierając markę obecną na rynku wtórnym, coraz częściej zwracają uwagę na takie cechy jak pokrycie parku samochodowego, dostępność produktów i szybkość wprowadzania nowych referencji. Dzięki ścisłej współpracy z producentami OEM w ramach ciągłego opracowywania nowych części możemy być dumni, że 39 z naszych nowych produktów wprowadzonych do oferty w ubiegłym roku było jedynymi opcjami premium dostępnymi w momencie premiery. To wyróżnia nas na tle konkurencji - powiedział Marco Loth, wiceprezes ds. globalnego zarządzania produktami i kategoriami, sprzedaży i marketingu handlowego w TMD Friction.
M. Loth dodaje, że mimo dążenia do dynamicznego rozszerzania oferty, firma wprowadza nowe produkty wyłącznie wtedy, gdy spełniają one rygorystyczne standardy jakości. Każdy element jest projektowany z myślą o konkretnym zastosowaniu w pojeździe i przed debiutem rynkowym przechodzi kompleksowy proces badań, rozwoju i testowania.
Właściciel marki Textar od ponad 140 lat zajmuje się produkcją materiałów ciernych dla przemysłu motoryzacyjnego i hamulcowego. TMD Friction przeznacza na badania i rozwój 30 milionów euro rocznie. W ciągu ostatnich trzech dekad eksperci firmy stworzyli ponad 50 tys. mieszanek ciernych. Niedawno koncern zainwestował 1,5 miliona euro w nowe stanowisko testowe, które będzie sprawdzać nowe produkty cierne pod kątem najnowszych przepisów normy Euro 7 i przyspieszy wprowadzanie na rynek kolejnych nowości.
Źródło i graf.: Textar