Drugi sezon z Goodyearem

Piątkowy wyścig w Katarze na dystansie 1812 km otworzy sezon serii LMGT3 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) z Goodyearem w roli wyłącznego dostawcy opon dla tej kategorii. W tym roku, obok sprawdzonych specyfikacji, firma wprowadzi oponę z nową mieszanką typu slick.

Cykl wyścigów obejmie cztery kontynenty, a finał odbędzie się 8 listopada w Bahrajnie. Oficjalny start sezonu 2025 poprzedził prolog na torze Lusail International Circuit, rozegrany w ubiegły weekend.

Po udanym debiucie w klasie LMGT3 w sezonie 2024, Goodyear zmodyfikował gamę dostarczanych do rywalizacji opon wyścigowych. Nowością jest mieszanka typu slick – Eagle Hard, charakteryzująca się zwiększoną trwałością i wyróżniającymi się czerwonymi oznaczeniami na ścianie bocznej. Jej debiut zaplanowano na lipcowy wyścig na odnowionym torze São Paulo - jednym z trzech obiektów, obok Circuit of The Americas i Bahrajnu, znanych z wysokich temperatur lub ścieralnej nawierzchni. W pozostałych rundach zespoły będą korzystać ze sprawdzonej mieszanki Goodyear Eagle Medium oraz z opony Eagle na mokrą nawierzchnię, zaprojektowanej do maksymalnych osiągów w każdych warunkach pogodowych.

- W wyścigach długodystansowych kluczowa jest równowaga i właśnie to zapewnia nasza gama opon na sezon 2025. W klasie LMGT3 rywalizują samochody z silnikami umieszczonymi z przodu, centralnie i z tyłu, dlatego naszym celem jest zapewnienie spójnej platformy, która zagwarantuje wszystkim producentom konkurencyjne osiągi - wyjaśnia Mike McGregor, szef działu sprzedaży w segmencie wyścigów długodystansowych w regionie EMEA. - W ubiegłym sezonie nasza sprawdzona opona Eagle Medium sprostała wymaganiom czołowych kierowców, pozwalając na utrzymanie konkurencyjnego tempa podczas wielu przejazdów. W Le Mans niektórzy zawodnicy pokonali nawet po pięć przejazdów na jednym komplecie opon Goodyear. Nowa mieszanka Hard jeszcze bardziej poprawi te osiągi, ponieważ lepiej radzi sobie na szorstkich nawierzchniach i pozwala utrzymać jeszcze wyższe tempo podczas długich przejazdów.

Nowe zespoły, te same emocje

W tym sezonie w LMGT3 weźmie udział dziewięciu najbardziej rozpoznawalnych producentów w wyścigach GT: Aston Martin, BMW, Corvette, Ferrari, Ford, Lexus, McLaren, Porsche oraz debiutujący w stawce Mercedes-AMG. Niemiecka marka nawiązała współpracę ze zwycięskim zespołem LMGT3 z 2024 roku - Iron Lynx. Każdy z nich wystawi po dwa samochody. W Katarze zadebiutują dwaj utalentowani kierowcy: wschodząca brazylijska gwiazda Eduardo Barrichello, syn wielokrotnego zwycięzcy Grand Prix Rubensa Barrichello, oraz fabryczny kierowca Aston Martin Racing Valentin Hasse Clot. Obaj będą rywalizować w nowym zespole Racing Spirit of Léman za kierownicą Astona Martina Vantage AMR LMGT3.

Ponownie na starcie staną Iron Dames, kontynuując swoją misję przełamywania barier i inspirowania kolejnych kobiet do udziału w sportach motorowych. W tym sezonie Célia Martin, Rahel FreyMichelle Gatting wystartują w #85 Porsche 911 GT3 R LMGT3, po przejściu na maszyny Porsche z zespołem Manthey Racing.

Zaangażowanie Goodyeara w wyścigi długodystansowe obejmuje również European Le Mans Series (ELMS), gdzie producent pozostaje wyłącznym dostawcą opon do dwóch z trzech kategorii. Oznacza to kolejny sześciorundowy sezon, który obejmuje m.in. powrót na legendarny tor Silverstone.

Fani zdecydują o nagrodach

W tym sezonie wyróżniająca najlepsze występy kierowców w wyścigach długodystansowych nagroda Wingfoot Award od Goodyeara zyska nowy wymiar. Decydujący głos w wyborze zwycięzcy po każdym wyścigu będą mieli fani. Głosowanie będzie otwarte zarówno dla widzów na torze, jak i tych śledzących rywalizację w domu.

Źródło: Goodyear

Fot.: Clement Marin

powrót

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń