Do produktów z rodziny Cinturato dołącza nowa opona letnia, przeznaczona do samochodów segmentu premium - od sedanów po CUV-y. Model będzie dostępny zarówno jako oryginalne wyposażenie, jak i na rynku wtórnym.
Jak informuje producent, dzięki nowoczesnym technologiom i wykorzystaniu wirtualnego projektowania opona łączy wysoki poziom bezpieczeństwa z efektywnością. Pierwszą z wymienionych cech potwierdzają niezależne testy przeprowadzone przez organizację Dekra na oponie w rozmiarze 225/50 R17. Na suchej nawierzchni Cinturato najnowszej generacji uzyskała najlepsze wyniki wśród konkurencyjnych modeli, natomiast w zakresie właściwości na mokrej Cinturato otrzymała klasę A na europejskiej etykiecie we wszystkich dostępnych wariantach. Opona jest także bardziej trwała i wydajna - w porównaniu do poprzedniczki jej żywotność zwiększono o 20 proc., a niższe opory toczenia pomagają ograniczyć zużycie paliwa.
Innowacje w nowej oponie letniej
W nowym modelu włoska marka zastosowała mieszanki gumowe, które - jak zaznacza firma -pozwalają przezwyciężyć tradycyjne kompromisy w konstrukcji opon, skutecznie łącząc przeciwstawne wymagania, takie jak przyczepność podczas hamowania, trwałość bieżnika oraz niskie opory toczenia. Równowagę tych parametrów osiągnięto głównie dzięki kompozycji bieżnika, w której kluczową rolę odgrywa polimer o gwiaździstym kształcie oraz specjalna mieszanka żywic.
Dodatkowe korzyści zapewnia krzemionka nowej generacji. Producent wyjaśnia, że dzięki strukturze składającej się z regularnych, wydłużonych elementów ułożonych wzdłuż kierunku jazdy, „SmartNet Silica” skutecznie równoważy dwie na ogół przeciwstawne cechy: zwiększa przyczepność i stabilność na zakrętach, jednocześnie redukując opory toczenia na prostych odcinkach drogi.
Od Formuły 1 do segmentu premium
Cinturato to najdłużej istniejąca linia opon w ofercie Pirelli, wprowadzona na rynek w latach 50. XX wieku z myślą o bolidach Formuły 1 i samochodach rajdowych. Była to pierwsza radialna opona w historii marki. Jej nazwa pochodzi od konstrukcji osnowy radialnej, wzmocnionej tekstylnymi lub metalowymi pasami, które zwiększają wytrzymałość i stabilność.
Na przestrzeni dekad model ewoluował, oferując wyspecjalizowane wersje dostosowane do różnych zastosowań. Cinturato stała się najlepiej sprzedającą się oponą Pirelli na świecie i wyborem czołowych producentów samochodów segmentu premium. W ciągu ostatnich pięciu lat uzyskała 145 homologacji i jest montowana w ponad 60 modelach pojazdów.
Źródło i fot.: Pirelli