2025-02-11

Hankook zanotował wzrosty

W 2024 roku Hankook osiągnął sprzedaż na poziomie ok. 6,38 mld euro i zysk operacyjny w wysokości ok. 1,19 mld euro. W porównaniu z rokiem 2023 oznacza to wzrost odpowiednio o 5,3 proc. i 32,7 proc.

Hankook podkreśla, że rekordowo wysoka rentowność w 2024 roku była wynikiem zwiększonej sprzedaży produktów o wysokiej wartości dodanej, mimo trudnej sytuacji gospodarczej. W czwartym kwartale sprzedaż osiągnęła ok. 1700 mln euro, a zysk operacyjny wyniósł ok. 317,7 mln euro, co dało firmie najlepszy wynik roczny w historii.

Dzięki strategii „First Mover”, wprowadzonej przez prezesa Hyunbum Cho, Hankook proaktywnie dostosował się do dynamiki rynku. Firma inwestowała również w badania i rozwój, a także umacniała swoją pozycję marki premium. Jak wskazuje, istotnym czynnikiem wzrostu jakościowego był rosnący udział sprzedaży opon 18-calowych i większych, który rok do roku wzrósł o 2,3 punktu procentowego, osiągając 46,5 proc.

W 2024 r. Hankook wzmocnił dostawy opon na wyposażenie oryginalne dla globalnych marek samochodów premium, zapewniając sobie wyłączność na wyposażenie samochodów BMW M5 i Mercedes-AMG GT Coupé. Spełniając rygorystyczne standardy wydajności i jakości wymagane przez producentów, Hankook zacieśniał strategiczne partnerstwa i obecnie dostarcza opony stanowiące oryginalne wyposażenie do ponad 280 modeli wytwarzanych przez 50 światowych marek, w tym Audi, BMW, Mercedes-Benz i Porsche, BYD czy Tesla.

Firma umacnia swoją pozycję w segmencie ogumienia do samochodów elektrycznych, kontynuując rozwój opon iON. Hankook poszerza portfolio opon do elektryków, a oferta wyposażenia oryginalnego obejmuje teraz modele takie jak Audi e-tron GT i Q4 e-tron, BMW i4, BYD Song Max i Yuan, Hyundai IONIQ 6, Kia EV3 i EV9, Porsche Taycan, Tesla Model Y i Model 3 oraz Volkswagen ID.4.

W zakresie aktywności w motosporcie Hankook podpisał trzyletni kontrakt na wyłączność dostaw opon wyścigowych dla mistrzostw FIA World Rally Championship (WRC), który obowiązuje od tego roku. Firma kontynuuje także współpracę z organizatorami wyścigów ABB FIA Formula E World Championship oraz Lamborghini Super Trofeo. Doświadczenie zdobyte w zawodach pomaga producentowi w dalszym rozwoju technologii opon Ultra High Performance.

W 2025 r. Hankook zamierza osiągnąć wzrost sprzedaży przy marży zysku operacyjnego na poziomie 10 proc. oraz zwiększyć do ponad 50 proc. sprzedaż opon 18-calowych i większych do samochodów osobowych. Firma planuje nadal rozszerzać sprzedaż produktów o wysokiej wartości dodanej na strategicznie kluczowych rynkach, wzmacniać partnerstwa z globalnymi producentami samochodów klasy premium oraz zdywersyfikować swoje portfolio w celu umocnienia pozycji na szybko rozwijającym się rynku pojazdów elektrycznych.

 

Źródło i fot.: Hankook Tire

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń