Silny wzrost w segmencie części zamiennych do pojazdów oraz sztuczna inteligencja (AI) stanowią kluczowe czynniki sukcesu platformy B2B w Polsce w 2024 roku.
Alzura podsumowuje udany rok 2024 w Polsce. Szczególnie w segmencie samochodowych części zamiennych platforma B2B odnotowała pozytywne wyniki. Trend wzrostowy z pierwszej połowy roku utrzymał się także w drugiej połowie. Znaczący dwucyfrowy wzrost w porównaniu z 2023 rokiem wskazuje, że coraz więcej klientów koncentruje się na segmencie części zamiennych. Równocześnie sprzedawcy opon poszerzają swoją ofertę o usługi serwisowe. W obliczu rosnących kosztów, oszczędności stały się kluczowym aspektem dla wielu klientów. Jak wyjaśnia Alzura, - Zwłaszcza mniejsze firmy, które często są pomijane przez lokalnych dostawców części, korzystają z szerokiej oferty i atrakcyjnych cen naszej platformy - wyjaśnia przedstawiciel firmy. Segment opon również rozwijał się pomyślnie, przekraczając oczekiwania. Podczas gdy wzrost w kategorii opon letnich był stabilny, opony zimowe i całoroczne odnotowały znacznie większe zapotrzebowanie niż w poprzednim roku.
AI kluczem do sukcesu
Wdrożenie sztucznej inteligencji (AI) fundamentalnie zmieniło sposób funkcjonowania firmy Alzura w 2024 roku. Dzięki zoptymalizowanym procesom i bardziej precyzyjnym analizom danych, udało się znacząco poprawić zarówno obsługę klienta, jak i wewnętrzne procesy. Zewnętrzni konsultanci wspierają ciągły rozwój systemów AI, które umożliwiają bardziej indywidualne podejście oraz dokładniejszą analizę zachowań klientów.
- Stawiamy na innowacyjne technologie, aby zaoferować naszym klientom najwyższej jakości doświadczenie zakupowe. Jednocześnie wybór dostawcy pozostaje całkowicie w gestii klientów. W przeciwieństwie do Amazon, w sektorze B2B nie wprowadzimy rekomendacji sprzedawców generowanych przez AI - podkreśla firma. Opcje filtrowania na platformie, takie jak cena lub czas dostawy, umożliwiają każdemu klientowi wybór dostawcy najlepiej dopasowanego do jego potrzeb.
Plany na 2025 rok
Jednym z głównych celów firmy Alzura na nadchodzący rok jest dalsze udoskonalanie platformy poprzez wprowadzanie nowych funkcji, w celu zapewnienia klientom biznesowym jak najlepszych doświadczeń zakupowych. Kolejnym priorytetem jest zwiększenie liczby dostawców w segmencie części zamiennych, szczególnie w kontekście dynamicznego wzrostu w tym obszarze.
Źródło i graf.: Alzura