Test opon zimowych w rozmiarze 205/55 R16

Najlepsze z najlepszych

Jak co roku magazyn Auto Bild przeprowadził dwuetapowy duży test opon zimowych, tym razem w popularnym rozmiarze 205/55 R16 stosowanym m.in. w takich pojazdach jak VW Golf, Opel Astra, Skoda Octavia, Ford Focus, czy Audi A3. W pierwszym etapie sprawdzono ponad 50 modeli, aby wyłonić z nich te, które najlepiej sprawdzają się w zimowych warunkach. Do finałowej fazy testu zakwalifikowano 20 modeli.

Opony były oceniane w czterech kategoriach prób. Pierwsza to „Zachowanie na śniegu: przyczepność, hamowanie, prowadzenie i slalom”. Druga to „Mokra nawierzchnia: prowadzenie, jazda po okręgu, hamowanie, odporność na aquaplaning”. Trzecią była „Sucha nawierzchnia: hamowanie, prowadzenie, generowany hałas”, czwartą – „Opłacalność: przebieg, opory toczenia, orientacyjny koszt eksploatacji na każde 100 km”.

Na suchym

W teście hamowania na suchej nawierzchni opona Kumho Winter Craft WP52 wypadła najlepiej, zatrzymując się po 43 metrach. Drugi zatrzymał się Vredestin Wintrac 43,5m, a na trzecim uplasował się Semperit Speed Grip 5 - 43,7 m. Co ciekawe, referencyjna opona letnia przewyższyła wszystkie opony zimowe z drogą hamowania wynoszącą 38,6 metra, podczas gdy referencyjna opona całoroczna była porównywalna z najlepszymi oponami zimowymi z wynikiem 43,1 m. Referencyjna budżetowa opona zimowa wypadła znacznie gorzej, potrzebując 47,9 metra do zatrzymania.

Continental WinterContact TS 870 osiągnął najwyższą średnią prędkość 110,6 km/h w teście prowadzenia na suchej nawierzchni. Bridgestone Blizzak 6 uzyskał średnią 110,2 km/h a trzeci Kumho - 109,9 km/h.

Na mokrym

Opony Bridgestone Blizzak 6 i Kumho uzyskały najlepszy wynik hamowania na mokrej nawierzchni, zatrzymując się po 54 metrach. Drugi wynik osiągnął Firestone Winterhawk 4 - 55,4 m, a na kolejnym miejscu znalazł się model Pirelli Cinturato Winter 2 - 55,6 m. Referencyjna opona letnia przewyższyła wszystkie opony z drogą hamowania wynoszącą 52,9 metra, podczas gdy referencyjna opona całoroczna była zbliżona do najlepszych opon zimowych, osiągając 54,7 metra.

Bridgestone w teście na czas osiągnął najwyższą średnią prędkość 76 km/h, Continental - 75,14 km/h, a Michelin Alpin 6 - 75,02 km/h.

Na śniegu

Podczas hamowania na śniegu opony Hankook Winter I*cept RS3, Semperit i Continental uzyskały najlepsze wyniki, zatrzymując się po przejechaniu 29,1 metra. Zgodnie z oczekiwaniami referencyjna opona letnia wypadła wyjątkowo słabo, potrzebując 46,1 metra do zatrzymania. Referencyjna opona całoroczna osiągnęła dobry wynik na poziomie 29,7 metra, podczas gdy referencyjna budżetowa opona zimowa potrzebowała 35,8 metra.

Podsumowanie

Continental WinterContact TS 870 okazał się najbardziej wszechstronną oponą w teście, oferując doskonałe osiągi w każdych warunkach. Wyróżniał się krótką drogą hamowania na śniegu (22,0 m) i mokrej nawierzchni (48,5 m). Dzięki zaawansowanej mieszance gumy zapewnia niskie opory toczenia, co wpływa na oszczędność paliwa.

Goodyear UltraGrip Performance 3. Ta opona zyskała uznanie dzięki równowadze między bezpieczeństwem a komfortem jazdy. Bardzo dobrze sprawdziła się w testach na mokrej nawierzchni, szczególnie w kategorii hamowania i prowadzenia.

Semperit Speed-Grip 5 to solidna opona klasy średniej, która wyróżnia się dobrą przyczepnością i krótką drogą hamowania na śniegu. Równie dobrze prowadzi się na mokrej nawierzchni.

Szymon Kruk, fot. Producenci

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń