Bridgestone uzupełnia gamę swoich flagowych opon dalekobieżnych z technologią Enliten o oponę Ecopia Trailer na oś naczepową. Produkt będzie dostępny od lutego 2025.
Testy firmy wykazały, że gama Bridgestone Ecopia znacznie przewyższa poprzednią generację pod względem redukcji emisji CO₂ w całym cyklu życia - opony na oś kierującą i napędową otrzymały certyfikat ISO 14067.
Jak informuje producent, opony Ecopia Steer, Drive i Trailer znacznie przyczyniają się do niższego zużycia paliwa i pomagają zmniejszyć emisję dwutlenku węgla odpowiednio o 3,2 proc., 6 proc. i 5,2 proc. na każdy przejechany kilometr. Dzięki znacznie poprawionym przebiegom emisja CO₂ na kilometr przypisana do całego procesu produkcji w przypadku modelu Ecopia Steer została zmniejszona o 38,4 proc., Drive o 10,8 proc. oraz Trailer o 20,4 proc.
- Bridgestone Ecopia to przyszłość transportu dalekobieżnego. Nasza wydajna i innowacyjna gama opon dalekobieżnych została zaprojektowana tak, aby pomóc zmniejszyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla, bez uszczerbku dla osiągów opon - powiedział Waqqas Ahmad, Commercial Sales Director, Bridgestone EMEA. - Teraz, wraz z wprowadzeniem Ecopia Trailer, nasi partnerzy mogą zmaksymalizować te korzyści. Gama opon Bridgestone Ecopia powstała po to, aby wspierać cele dekarbonizacji flot i producentów OEM i pomóc spełnić im nadchodzące zmiany w przepisach dotyczące zrównoważonego rozwoju, a jednocześnie zmniejszyć całkowite koszty eksploatacji.
- Dzięki nowym oponom Bridgestone Ecopia znacznie zmniejszyliśmy zużycie paliwa. Zapewniają one również równomierne zużycie i pomagają osiągnąć większy przebieg. Nasi kierowcy doceniają opony za dobrą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni na autostradach, nawet zimą – dodał Jaroslav Klčo, współwłaściciel A.R.P.I. spol. s r. o. Słowacja, firmy specjalizującej się w transporcie i spedycji w krajach europejskich, która wyposaża swoją flotę ciężarówek w opony Bridgestone Ecopia z technologią Enliten.
Bridgestone Ecopia na wszystkie osie łączą niższe koszty eksploatacji z mniejszym wpływem na środowisko dzięki obniżonym oporom toczenia i wydłużonej trwałości w porównaniu do poprzedniej generacji. Na osi napędowej opory toczenia zredukowano aż o 12 proc., co pozwoliło uzyskać klasę A na etykiecie UE. Dodatkowo zastosowanie technologii Spiral Belt zapewniło zwiększony przebieg o 40 proc. na osi kierującej, 6 proc. na napędowej i 10 proc. na naczepowej.
Producent zaznacza, że znaczny wzrost wydajności opon Bridgestone Ecopia jest możliwy dzięki integracji pakietu Enliten - zestawu najnowocześniejszych technologii, który zapewnia bezpieczeństwo i osiągi opon, poprawione wskaźniki zrównoważonego rozwoju oraz dostosowanie do wymagań pojazdów elektrycznych.
Kluczowe rozmiary opon Bridgestone Ecopia z technologią Enliten są zgodne z nowymi kryteriami taksonomii UE pod względem oporów toczenia i wymagań dotyczących hałasu zewnętrznego. Premiera Ecopia Steer i Drive miała miejsce w 2023 roku, a opona Ecopia Trailer będzie dostępna od lutego 2025 roku.
Źródło i graf.: Bridgestone