Od 2025 roku Pirelli występuje w roli oficjalnego partnera oponiarskiego turnieju Australian Open, który rozpoczął się w niedzielę 12 stycznia w Melbourne.
Po zaangażowaniu w sporty motorowe, piłkę nożną, żeglarstwo i narciarstwo, Pirelli wkracza na korty tenisowe. Wsparcie Wielkiego Szlema ma stanowić prestiżową platformę do promocji marki na całym świecie.
- Dla Pirelli Australian Open stanowi bardzo ważną okazję do zwiększenia widoczności ze względu na duże zainteresowanie tenisem na poziomie globalnym. Sponsoring pomoże w szczególności zwiększyć świadomość naszej marki w Australii, która jest rynkiem o dużej koncentracji prestiżowych samochodów. Właśnie w Melbourne, gdzie odbywa się turniej, w 2019 roku otworzyliśmy Pirelli P Zero World, nasz flagowy model sklepu obecny tylko w czterech innych miastach na świecie - powiedział Andrea Casaluci, dyrektor generalny Pirelli.
- Jest nam niezmiernie miło ogłosić Pirelli oficjalnym partnerem oponiarskim Australian Open. Pirelli jest synonimem innowacji i wydajności, dzięki czemu doskonale pasuje do jednego z najważniejszych wydarzeń tenisowych na świecie. Cieszymy się, że Pirelli wybrało Australian Open, aby zaznaczyć swoją pierwszą inwestycję w Wielkiego Szlema - dodał Cedric Cornelis, dyrektor handlowy Tennis Australia.
Związek włoskiej marki z tenisem sięga 1930 roku, kiedy firma rozpoczęła produkcję piłek tenisowych, co trwało aż do lat 70-tych XX wieku. Pasja do sportu zawsze była ważnym elementem jej historii, co potwierdza zaangażowanie w różne dyscypliny. W sportach motorowych Pirelli rywalizuje od 1907 roku i obecnie bierze udział w ponad 350 zawodach.
Źródło i fot.: Pirelli