Należąca dotąd do Goodyeara marka Dunlop zostanie sprzedana firmie Sumitomo Rubber Industries (SRI). Transakcja o wartości około 701 milionów dolarów jest częścią szerszej strategii Goodyear Forward i oczekuje się, że zostanie sfinalizowana do połowy 2025 roku.
Goodyear poinformował o podpisaniu ostatecznej umowy sprzedaży marki Dunlop firmie SRI. Obejmuje ona znaki towarowe oraz inne aktywa niematerialne niezbędne do prowadzenia działalności na rynkach Europy, Ameryki Północnej i Oceanii w segmencie opon konsumenckich, komercyjnych i specjalistycznych wraz z powiązaną własnością intelektualną.
Jak informuje amerykański koncern, decyzja została podjęta po przeprowadzeniu strategicznej analizy w ramach realizacji planu transformacji Goodyear Forward. Zgodnie z ustaleniami, SRI zapłaci Goodyearowi około 701 milionów dolarów przy zamknięciu transakcji, w tym 526 milionów za markę Dunlop i powiązaną własność intelektualną, 105 milionów za wsparcie w procesie przekazania marki. SRI zobowiązało się również do zakupu zapasów opon Dunlop, których wartość szacowana jest na około 70 milionów dolarów.
Umowa obejmuje także dodatkowe ustalenia dotyczące licencji, dostaw i dalszej współpracy pomiędzy stronami, w tym zachowanie przez Goodyeara praw do znaków towarowych Dunlop w zakresie opon motocyklowych w Europie i Oceanii.
Źródło i fot.: Goodyear
Oprac.: (zg)