Producent opon z siedzibą w Korei Południowej ogłosił strategiczną współpracę marketingową z najbardziej utytułowanym klubem piłkarskim w Australii. Celem Nexen Tire jest rozszerzenie zasięgu marketingowego poza Europę i Stany Zjednoczone.
Założony w 2004 roku Sydney FC to czołowy klub piłkarski w australijskiej A-League, który zdobył najwięcej tytułów mistrza Australii i zwycięzcy fazy zasadniczej w rozgrywkach kobiet i mężczyzn.
Od momentu założenia klubu drużyna męska pięciokrotnie wygrała mistrzostwo A-League, stając się najbardziej utytułowanym zespołem w historii australijskiej piłki nożnej. Drużyna kobieca to niekwestionowane liderki w historii piłki nożnej kobiet w Australii, niedawno otrzymała ona Klucz do Miasta Sydney od Lorda Burmistrza. Panie również zdobyły mistrzostwo pięć razy i są obecnym mistrzem, a w ostatnich pięciu latach także trzecią najlepszą drużyną w Australazji.
Sponsorując zarówno męską, jak i żeńską drużynę, Nexen Tire dąży do poszerzenia ekspozycji i zwiększenia wartości marki. Firma planuje wykorzystać platformy cyfrowe Sydney FC do angażowania fanów za pośrednictwem mediów społecznościowych, biuletynów i targetowanych reklam. Podczas domowych meczów logo firmy będzie prezentowane na nośnikach LED, w tym na reklamach wokół słupków bramkowych.
Ze względu na wysoki współczynnik posiadanych pojazdów Australia jest rynkiem o strategicznym znaczeniu dla producenta. W 2022 roku firma założyła tam spółkę, co umożliwiło bardziej ukierunkowane podejście. Aby lepiej zaspokoić lokalny popyt, Nexen Tire prowadzi magazyny w kluczowych regionach i nadal rozwija sprzedaż.
Partnerstwo z Sydney FC jest kluczowym elementem strategii wzmacniania obecności na australijskim rynku, w szczególności ukierunkowanej na popyt na opony wysokocalowe, takie jak te używane w pickupach i SUV-ach.
- Postrzegamy partnerstwo z Sydney FC jako kluczowy krok w umacnianiu obecności Nexen Tire na rynku australijskim - powiedział Travis Kang, globalny CEO Nexen Tire. - Będziemy kontynuować nasze wysiłki na rzecz zwiększenia rozpoznawalności marki na całym świecie poprzez różnorodne działania marketingowe.
Źródło i fot.: Nexen Tire