Opony Toyo na Dakar 2025

Toyo Tires dwunasty rok z rzędu wspiera zespół Land Cruiser Toyota Auto Body, rywalizujący w Rajdzie Dakar w klasie T2, dostarczając opony Open Country M/T-R do SUV-ów.

Ponadto firma wyposaży w opony Open Country M/T-R (SxS) pojazd HySE-X2 napędzany silnikiem wodorowym, zgłoszony przez zespół Overdrive Racing w klasie Mission 1000 ACT 2. Oba modele opon zostały stworzone z myślą o ekstremalnej trwałości, odporności na trudne warunki oraz ekologii.

Rajd Dakar, odbywający się od 1978 roku, jest uznawany za jeden z najbardziej wymagających rajdów terenowych na świecie. W ciągu dwóch tygodni zawodnicy pokonują prawie 8000 km w zróżnicowanych warunkach - od zimnych regionów górskich po palące pustynie. Rywalizacja obejmuje 12 odcinków specjalnych, liczy się najszybszy łączny czas.

Toyota Auto Body (TLC) dąży do „zbudowania lepszego Land Cruisera”, testując pojazd w ekstremalnych warunkach. Zespół odniósł swoje jedenaste zwycięstwo z rzędu w tegorocznej edycji rajdu. Od 2021 roku Toyo Tires dostarcza TLC specjalne opony Open Country M/T-R przystosowane do wymagań Dakaru. Specyfikacja opony przystosowanej do Land Cruisera 300 GR Sport na nadchodzący rajd poprawia właściwości jezdne, odporność na zużycie i trwałość na nierównych nawierzchniach, takich jak obszary skaliste i pustynie. 55 proc. masy Open Country M/T-R na Dakar 2025 stanowią materiały zrównoważone. W oponie zastosowano kauczuk butadienowy i kauczuk styrenowo-butadienowy z biomasy, krzemionkę z popiołu z łusek ryżowych, olej roślinny, włókno poliestrowe pochodzenia biologicznego oraz drut stopki z recyklingu. Oprócz sadzy z recyklingu zużytych opon, wykorzystano również sadzę uzyskaną z oleju popirolitycznego.

Promujące kompaktową mobilność wodorową stowarzyszenie HySE weźmie udział w klasie Mission 1000 ACT 2, która dedykowana jest pojazdom z napędami nowej generacji. Toyo Tires będzie wspierać tę inicjatywę, dostarczając opony Open Country M/T-R (SxS) zespołowi Overdrive Racing, któremu HySE zleciło zarządzanie programem wyścigowym. Ten produkt jest wersją opony dostosowaną specjalnie do pojazdu HySE-X2. Model został ulepszony pod kątem osiągów jazdy po wydmach. Oponę dodatkowo usztywniono w celu zwiększenia trwałości, a z myślą o poprawie przyspieszenia i oszczędności paliwa jej ciężar został zmniejszony. 60 proc. masy opony to materiały zrównoważone. Produkt zawiera kauczuk butadienowy i styrenowo-butadienowy z biomasy, krzemionkę z popiołu z łusek ryżowych, olej roślinny, włókno poliestrowe z recyklingu, drut stopki z recyklingu, sadzę z recyklingu zużytych opon oraz sadzę uzyskaną z oleju popirolitycznego.

Źródło i fot.: Toyo Tires

powrót

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń