Z nowego badania przeprowadzonego na zlecenie Apollo Tyres wynika, że wyróżniający się design opon nie pozostaje bez znaczenia, a - wręcz przeciwnie - odgrywa istotną rolę podczas podejmowania decyzji zakupowych przez kierowców w Polsce. Szczególną uwagę przyciąga atrakcyjne wzornictwo ścianki bocznej.
Ankieta przeprowadzona przez OnePoll na zlecenie producenta wykazała, że znaczna część entuzjastów jazdy w Polsce skłania się przy okazji wymiany opon ku modelom, które odznaczają się nie tylko wydajnością, ale też atrakcyjnym wyglądem. W ramach badania z udziałem 1000 osób 55 proc. respondentów, którzy „kochają” lub „lubią” jazdę, zgodziła się z następującym stwierdzeniem: „Wygląd opon jest nudny - wolę kupić oponę ze ścianką boczną, która wyróżnia się na tle innych modeli”.
Młodsi miłośnicy motoryzacji to grupa, która w największym stopniu zwraca uwagę na ten aspekt. Aż 63 proc. kierowców w wieku od 18 do 24 lat zgadza się z przytoczonym wyżej stwierdzeniem. Dla porównania, jedynie 31 proc. osób w wieku 65 lat i starszych twierdzi, że przy zakupie opon na wymianę kierowałyby się charakterystycznym wzornictwem ścianki bocznej.
Ankieta wykazała również, że 56 proc. wszystkich respondentów zgadza się ze stwierdzeniem: „Wolę wygląd samochodów z większymi kołami.” Odpowiedź ta pokrywa się z rosnącym w Polsce popytem na opony o niższym profilu, które podkreślają sportowy wygląd pojazdów o wysokich osiągach.
Źródło i graf.: Apollo Tyres