Nexen Tire zamierza zwiększać globalną rozpoznawalność marki poprzez marketing sportowy. Producent ogłosił strategiczne partnerstwo marketingowe z Bayernem Monachium, czołowym niemieckim klubem piłkarskim, które rozpocznie się w drugiej połowie sezonu 2024-2025.
Jak zaznacza producent, jego kluczowym rynkiem jest Europa, która odpowiada za około 40 proc. całkowitych przychodów firmy i stanowi region o strategicznym znaczeniu. Aby skuteczniej dotrzeć do europejskich konsumentów, Nexen postanowił wspierać piłkę nożną - najpopularniejszy sport na kontynencie - poprzez współpracę z czołowymi klubami.
Bayern Monachium to jeden z najbardziej utytułowanych klubów w niemieckiej Bundeslidze, zdobywca rekordowych sześciu tytułów Ligi Mistrzów UEFA. Jako oficjalny partner oponiarski, Nexen Tire będzie eksponować swoją markę na tablicach LED na stadionie domowym Bayernu, którym jest Allianz Arena. Reklamy będą wyświetlane podczas meczów klubu w Bundeslidze, jak i emitowane w telewizji w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, co dodatkowo zwiększy widoczność marki. Nexen planuje również kampanie promocyjne z udziałem zawodników Bayernu Monachium, mające na celu wzmocnienie więzi z fanami.
Najnowsze partnerstwo bazuje na doświadczeniu koncernu oponiarskiego w marketingu sportowym w Europie, obejmującym 12 lat sponsoringu klubu Bundesligi Eintracht Frankfurt, współpracy z Manchester City w angielskiej Premier League, Juventus w włoskiej Serie A oraz SK Slavia Praga w Czechach. Poza Europą, Nexen aktywnie promuje swoją markę w Ameryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. W celu zwiększenia swojej obecności w Stanach Zjednoczonych, firma reklamuje się na stadionie San Diego Padres, drużyny Major League Baseball. Na Bliskim Wschodzie sponsoruje Al Nasr SC, profesjonalny klub piłkarski w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Strategiczne działania marketingowe firmy przyczyniły się do osiągnięcia dobrych wyników finansowych, zwłaszcza w Europie, gdzie przychody rosły stabilnie przez ostatnie trzy lata. W 2023 roku Nexen osiągnął rekordowy przychód w wysokości 1 004,6 miliarda KRW w Europie, dzięki silnemu wzrostowi sprzedaży.
- Jako firma, której fundament stanowi młody i dynamiczny wizerunek marki, planujemy dalej zwiększać naszą rozpoznawalność w Europie poprzez współpracę z Bayernem Monachium, jednym z najbardziej znanych klubów piłkarskich na świecie - powiedział Travis Kang, globalny CEO w Nexen Tire.- Będziemy dalej uwidaczniać markę Nexen Tire na całym świecie.
Źródło i fot.: Nexen Tire
Oprac.: (zg)