2024-12-10

Vredestein Ultrac+

Nowa opona letnia Ultrac+ marki Vredestein zapewnia znaczącą poprawę w zakresie trwałości w porównaniu z ustępującym jej miejsca modelem Ultrac. Model zachowuje jednocześnie poziom komfortu oraz konkurencyjne parametry przyczepności na mokrych i suchych nawierzchniach poprzednika. Ultrac+ będzie dostępny od stycznia 2025 r. w 70 rozmiarach, od 15 do 20 cali.

Trwałość opony została poprawiona dzięki „kwadratowej” powierzchni styku i zastosowaniu nowej mieszanki bieżnika. Wewnętrzne testy firmy Apollo Tyres wykazały, że przewidywany przebieg w przypadku Ultrac+ - w zależności od rozmiaru - wydłużono aż o 30 proc. w porównaniu z modelem Ultrac. O tę samą wartość poprawiono też odporność na ścieranie. Obydwa te czynniki zapewniają większą trwałość opony i mniejszy wpływ na środowisko. Obniżony o 3 proc. względem poprzednika opór toczenia przyczynia się do maksymalizacji zasięgu jazdy i zmniejszenia kosztów eksploatacji.

Aby ocenić możliwości nowej opony Vredestein w rozmiarze 225/45 R17 94Y XL w konkurencyjnym segmencie opon letnich  jej weryfikacji dokonały dwie niezależne organizacje zajmujące się testowaniem i inżynierią. IFV GmbH przyjrzała się trwałości modelu Ultrac+, podczas gdy Applus+ Idiada oceniła jego komfort oraz wydajność na mokrych i suchych nawierzchniach. Jak zaznacza producent, obydwie organizacje zestawiły oponę Ultrac+ z głównymi konkurencyjnymi produktami marek premium.

Obniżona wysokość w punkcie szczytowym i powiększona „strefa elastyczna” bocznej ściany opony Ultrac+ odgrywają kluczową rolę w zapewnianiu cichej i wygodnej jazdy. W nowym modelu nie tylko zachowano rozłożenie bieżnika, jakim charakteryzował się Ultrac, ale także zoptymalizowano je pod kątem różnych średnic opony. Test organizacji Applus+ Idiada wykazał, że Ultrac+ zachowuje komfort modelu Ultrac, na który składają się niski poziom hałasu i płynność jazdy.

Ultrac+ wyposażony jest w rowek w środkowej części bieżnika z parabolicznymi rowkami bocznymi, które poprawiają reakcję i precyzję układu kierowniczego, zapewniając bezpieczeństwo i dynamikę podczas jazdy. Z myślą o zagwarantowaniu równowagi między zużyciem a skutecznością hamowania, nową oponę wykonano z mieszanki bieżnika nowej generacji, która obejmuje wysoką zawartość krzemionki, poprawiającą przyczepność żywicę i wielofunkcyjne polimery.

- Nasz proces rozwoju produktu opiera się na szczegółowej analizie opinii klientów, a także na ocenie wiodących na rynku produktów konkurentów. Wykazały one, że model Ultrac jest wysoce konkurencyjny w przypadku wszystkich kluczowych kryteriów poza trwałością, w wyniku czego uzyskanie poprawy w tym zakresie stało się głównym celem zespołu odpowiedzialnego za projektowanie i testowanie nowej opony Ultrac+. Opony letnie marki Vredestein produkowane są od 1912 roku. Cieszy nas, że zalety najnowszego produktu marki Vredestein w tej kategorii zostały potwierdzone w ramach niezależnych testów. Jesteśmy dumni, że możemy wprowadzić na rynek produkt, który spełnia najwyższe standardy w zakresie wydajności i jest przystępny cenowo - powiedział Yves Pouliquen, wiceprezes ds. handlowych na Europę w firmie Apollo Tyres.

Źródło i fot.: Apollo Tyres

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń