Nowa opona Alliance Agriflex+ 377XT została zaprojektowana z myślą o ciężkich maszynach, m.in. do nawożenia i rozsiewaczach. Model opracowany, aby umożliwić jednocześnie transport ciężkich ładunków i ochronę gleby, jest obecnie dostępny w trzech rozmiarach. Kolejne pozycje trafią na rynek w 2025 roku.
Opona wyposażona jest w technologie Very High Flexion (VF) oraz Stratified Layer Technology (SLT). Agriflex+ 377XT, w porównaniu ze standardowym ogumieniem, pozwala przewozić o 40 proc. większe ładunki przy tym samym ciśnieniu lub ten sam ładunek przy ciśnieniu niższym o 40 proc., dzięki czemu jest odpowiedni do pracy z dużymi obciążeniami. Zwiększoną przyczepność w przypadku tego modelu zapewnia specjalna konstrukcja bieżnika.
Mając na uwadze skuteczną ochronę gleby, opony VF Agriflex+ 377XT posiadają dużą powierzchnię styku z podłożem oraz zaokrąglone barki. W celu zwiększenia komfortu operatora i zapewnienia optymalnych właściwości jezdnych, także przy dużych prędkościach, zastosowano zachodzące na siebie w środkowej części klocki bieżnika. Za trwałość odpowiada mocna konstrukcja stalowa. Według producenta wykorzystane w produkcie rozwiązania minimalizują czas przestojów w trudnych warunkach pracy.
Bezdętkowa opona posiada oznaczenie prędkości D oraz kierunkowy bieżnik. Początkowo dostępne będą rozmiary VF750/50 R26, VF650/65 R38 i VF620/70 R46. Kolejne pozycje, takie jak VF1000/50 R25, VF1050/50 R32 oraz VF750/60 R46 są w trakcie przygotowania i pojawią się na rynku w przyszłym roku.
Źródło i graf.: Yokohama-ATG
Oprac.: (zg)