Nowa sportowa opona letnia Hankook Ventus evo to według producenta przełomowy model UHP, który wyróżnia się połączeniem wyjątkowej przyczepności na mokrej nawierzchni, niskiego oporu toczenia oraz długim okresem eksploatacji. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji w procesie projektowania, opona oferuje zarówno sportowe osiągi, jak i wysoki poziom bezpieczeństwa.
- Wypuszczając czwartą generację Ventus evo, wyznaczamy nowe standardy - podkreślił Klaus Krause, wiceprezes i szef europejskiego centrum technicznego firmy Hankook. - Wcześniej postawiliśmy na wsparcie SI podczas opracowywania mieszanek opon i z powodzeniem przenieśliśmy wyniki laboratoryjne do wysokiej jakości procesów przemysłowych – teraz zbieramy tego owoce. Opona Ventus evo, która wyróżnia się innowacyjnym stosunkiem kombinacji materiałów, pokonuje klasyczne ograniczenia i nie uznaje kompromisów ani w zakresie osiągów, ani w zakresie bezpieczeństwa i okresu eksploatacji.
Jak informuje Hankook, w złożonym procesie mieszania inżynierom firmy udało się idealnie rozprowadzić krzemionkę, która ma zasadnicze znaczenie w przyczepności na mokrej nawierzchni, w surowej masie wykorzystywanej do produkcji opon. Dzięki temu Ventus evo gwarantuje stabilne wrażenia z jazdy nawet podczas letniej ulewy. Szerokie rowki odwadniające zapewniają dobre odprowadzanie wody i dzięki zoptymalizowanej powierzchni przylegania opony do nawierzchni zmniejszają ryzyko aquaplaningu. Wyjątkowo sztywne ściany boczne i klocki bieżnika odpowiadają za stabilność podczas pokonywania zakrętów i skracają drogę hamowania na suchej nawierzchni o sześć procent względem poprzednika.
Pomimo wysokiej przyczepności, za sprawą innowacyjnej mieszanki materiałów Ventus evo oferuje także niski opór toczenia, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. Okres eksploatacji opony jest o 32 proc. dłuższy w porównaniu z poprzednim modelem.
Opony Ventus evo SUV i Ventus evo są już wykorzystywane przez partnerów oferujących oryginalne wyposażenie klasy premium. Na początku sezonu letniego nowe modele będą dostępne w 58 rozmiarach, a do końca przyszłego roku oferta będzie obejmowała 94 rozmiary od 17 do 23 cali, szerokość od 205 do 325, serie 65. do 30. i indeksy prędkości od V do (Y).
Źródło i fot.: Hankook Tire