2024-11-13

Pirelli na Nürburgringu

Od 2019 roku do dziś Pirelli ustanawiało średnio więcej niż jeden rekord okrążenia rocznie na legendarnym torze Nürburgring Nordschleife w Niemczech. Były one osiągane różnymi pojazdami, od elektrycznych supersamochodów po SUV-y i kompaktowe hatchbacki.

Wszystkie opony z gamy P Zero, z wyjątkiem niedawno wprowadzonych nowości, mogą pochwalić się zdobytym w ciągu ostatnich pięciu lat rekordem okrążenia na torze: P Zero Trofeo R na Audi RS 3 i P Zero na Audi RS Q8 performance w 2024 roku, P Zero Trofeo RS na Porsche Taycan Turbo GT w 2023 roku, P Zero Corsa na Porsche Taycan Turbo S w 2022 roku, P Zero Corsa na Porsche Cayenne Turbo GT, P Zero Trofeo R na Audi RS 3 w 2021 roku i wreszcie P Zero na Audi RS Q8 w 2019.

Najnowsze w tym roku rekordy zostały ustanowione w Audi RS 3, wyposażonym w P Zero Trofeo R - oponę typu semislick specjalizującą się w jeździe po torze - oraz Audi RS Q8 performance wyposażonym w najczęściej wybieraną przez producentów do wyposażenia topowych modeli oponę Ultra High Performance - P Zero. Rekord Audi RS 3, wynoszący 7 m 33.123 s, obniżył czas dla samochodów kompaktowych o ponad pięć sekund, podczas gdy RS Q8 performance stał się najszybszym produkcyjnym SUV-em, który kiedykolwiek okrążył tor, z czasem 7 m 36.698 s, bijąc dotychczasowy wynik o ponad dwie sekundy. Te same modele ustanowiły wcześniej rekordy klasowe odpowiednio w 2021 i 2019 roku, również na oponach P Zero Trofeo R i P Zero.

Nürburgring Nordschleife, jeden z najbardziej wymagających torów na świecie, służy jako kluczowy poligon doświadczalny dla Pirelli. To na nim firma rygorystycznie ocenia swoje opony i najnowsze rozwiązania w pojazdach usportowionych, w szczególności we współpracy z niemieckimi producentami samochodów. Przykładem jest P Zero Trofeo RS dla Porsche Taycan Turbo GT, najbardziej sportowa opona w gamie P Zero. Model ten zaprojektowano do użytku torowego, jednak jest on dopuszczony do ruchu drogowego. W specjalnie opracowanej wersji dla elektrycznego supersamochodu, opony te wyposażono w pakiet technologiczny Pirelli Elect. Taycan Turbo GT na oponach włoskiej marki osiągnął czas okrążenia 7 m 07.55 s, zdobywając tytuł najszybszego seryjnego samochodu elektrycznego na torze Nürburgring. Pobił tym samym poprzedni rekord, należący do Porsche Taycan Turbo S, które wyposażone było w opony Pirelli P Zero Corsa.

Model P Zero Corsa, stworzony z myślą o najbardziej zorientowanych na osiągi samochodach, pomógł również Porsche Cayenne Turbo GT zabezpieczyć poprzedni rekord w kategorii SUV. Wcześniej w tym roku ta sama opona wspomagała elektryczny crossover Hyundai Ioniq 5 N w osiągnięciu imponującego czasu okrążenia 7 m 45.59 s.

Źródło i fot.: Pirelli

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń