Pomimo wyzwań ekonomicznych w Europie firma Hankook utrzymuje stabilny wzrost pod strategicznym kierownictwem Hyunbum Cho, prezesa Hankook & Company Group. Dzięki konsekwentnym inwestycjom w badania i rozwój oraz strategii marki premium, Hankook osiągnął pozytywne rezultaty w III kwartale.
Firma Hankook osiągnęła w trzecim kwartale 2024 r. obroty na poziomie 2435,2 mld KRW (ok. 1632,5 mln euro) oraz zysk operacyjny w wysokości 470,2 mld KRW (ok. 315,2 mln euro). Porównując rok do roku, obroty wzrosły o 4,1 proc., natomiast zysk operacyjny zwiększył się o 18,6 proc.
Sprzedaż 18-calowych i większych opon do samochodów osobowych i lekkich samochodów ciężarowych w trzecim kwartale wzrosła rok do roku o 1,4 punktu procentowego i osiągnęła poziom 44,8 proc. W ujęciu regionalnym największy udział w sprzedaży opon do samochodów osobowych w rozmiarach 18 cali i większych przypadł na Chiny (66,5 proc.), następnie Koreę Południową (58 proc.), Amerykę Północną (52,8 proc.) i Europę (34,6 proc.).
Hankook konsekwentnie rozszerza swoją ofertę opon na wyposażenie oryginalne do prestiżowych marek samochodowych na świecie, w tym do pojazdów o wysokiej wydajności, jak BMW M5 czy Mercedes-AMG GT Coupé. Dzięki rozwijanej technologii opon ultra-ultra-high-performance (UUHP), producent dostarcza opony do ponad 280 modeli około 50 marek.
Należą do nich Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche i modele o wysokich osiągach, takie jak Audi RS, BMW M i Mercedes-AMG, a także pojazdy elektryczne takich producentów jak BYD i Tesla.
Hankook prezentuje swoją technologię konsumentom na całym świecie poprzez sporty motorowe. Jako wyłączny dostawca opon i oficjalny partner Formuły E oraz wyścigów Lamborghini Super Trofeo, firma wzmacnia swój wizerunek.
Dzięki rozbudowaniu globalnych kanałów sprzedaży i wzmocnieniu sieci dystrybucji, Hankook nieprzerwanie zwiększa w swoim portfolio udział produktów dostosowanych do specyfiki poszczególnych regionów świata.
Źródło i fot.: Hankook