2024-11-06

Goodyear - nowa linia ciężarowych

Międzynarodowe Targi TransLogistica w Warszawie odbywające się w halach EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 przyciągnęły 433 wystawców, którzy przygotowali swoje ekspozycje w czterech halach na powierzchni 20 tys. m kw. Wśród wystawców były znane marki oponiarskie, jak Bridgestone, Goodyear, Continental, Michelin, Prometeon. Już pierwszego dnia została zorganizowana konferencja prasowa Goodyear, w czasie której zaprezentowano najnowszą linię opon ciężarowych EQMAX i EQMAX Ultra.

Beata Chądzyńska i Janusz Krupa z firmy Goodyear

Wspomniane linie opon zastąpią produkowane dotąd linie Fuelmax Performance i Fuelmax Endurance. Jak powiedział w trakcie ich prezentacji Janusz Krupa, menadżer marketingu opon użytkowych w regionie Polski, Ukrainy i Krajów Bałtyckich, w 55 proc. zbudowane są one z surowców odnawialnych, mają o 6 proc. niższe opory toczenia oraz o 20 proc. wydłużony przebieg w porównaniu z poprzednią generacją opon.

- Producenci aut odczekują od nas opon cichszych, o niskich oporach toczenia, coraz dłuższych przebiegach i lżejszych. Jak zapewne wiecie w ciągnikach elektrycznych sama bateria waży około 4 tony. Dlatego my już teraz wszystkie nasze opony - w szczególności na oś sterującą - są odpowiednio wzmocnione - powiedział J. Krupa.

Menedżer Goodyeara dodał dalej, że opony lżejsze nie oznaczają mniej grubego bieżnika, bowiem firmie zależy na tym, aby karkas EQMAX był bieżnikowany nawet kilkukrotnie. A jest to możliwe dzięki zastosowanym technologiom i materiałom. To one sprawiają, że udało się obniżyć temperaturę pracy opony aż o 20 stopni Celsjusza. Lepsze parametry w zakresie oporów toczenia uzyskano dzięki większej ilości krzemionki, która produkowana jest ze spopielonych łusek ryżowych. W najnowszej linii znajduje się 55 proc. materiałów odnawialnych, natomiast prezentowana dwa lata temu opona koncepcyjna zawierała 63 proc. surowców odnawialnych i z recyklingu.  

- Nowe opony wprowadzane przez naszą firmę stanowią przełom w naszej ofercie. To jest opona, która koncentruje się na zrównoważonych materiałach - podkreśliła Marta Kosyra, menadżer od rozwiązań mobilnych i produktu regionie EMEA w Goodyear. - Nowa linia opon ciężarowych EQMAX jest ogromnym przełomem, który dokonał się w dwa lata. To już nie jest opona koncepcyjna tylko produkt schodzący dzień w dzień z taśmy produkcyjnej.  Bardzo duża zawartość krzemionki i ograniczanie ilości sadzy technicznej. W tej oponie są minimalne ilości sadzy.

M. Kosyra poinformowała, że w nowej linii opon zastosowano także zupełnie innowacyjne rozwiązania technologiczne. Mowa tu nie tylko o nowej mieszance gumowej, ale także konstrukcji karkasu. Dzięki tym wszystkim udoskonaleniom opona uzyskuje bardzo długie przebiegi, ma niskie opory toczenia, jest cicha. Jest to opona bardzo dobrze zbalansowana, która ma się doskonale zachowywać na długich dystansach. Opona ta jest produkowana w Luksemburgu.

Można powiedzieć, że prelekcja M. Kosyry była wprowadzeniem do prezentacji Krzysztofa Kozerskiego, menadżera ds. rozwiązań mobilnych, który opowiedział o systemach mogących monitorować użytkowane opony Goodyear nowej generacji.

- Goodyear to nie tylko opony, to także rozwiązania dla flot - zaznaczył K Kozerski. - Wspieramy floty transportowe w ich działaniach oferując opony i aplikacje ułatwiające działanie oraz dodatkowe rozwiązania. Jednym z takich rozwiązań jest obligatoryjny montaż systemów TPMS w oponach. To jest jeden z elementów pakietu General Safety Rules. Monitorujemy te parametry zarówno na ciągniku, jak i w naczepie. Innym elementem pomagającym w zarządzaniu procesem eksploatacji opon jest rozwiązanie Goodyear CheckPoint. To płyta do automatycznej diagnostyki pojazdu. Dzięki temu szefowie floty w ciągu 30 sekund mają informację o wysokości bieżnika, o wadze pojazdu w podziale na osie o ciśnieniu w oponach.

Te rozwiązania dopasowywane są do poszczególnych grup klientów. Floty poruszające się po całej Europie korzystają z systemu Goodyear TPMS. Natomiast flotom, których pojazdy raczej poruszają się regionalnie i często wracają na bazę, doskonale sprawdza się system Goodyear CheckPoint.

Konferencję prowadziła Beata Chądzyńska, menedżerka PR w Goodyear.

Relacja i fot.: Sławomir Górzyński

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń