Jesienna konferencja prasowa Continental Opony Polska odbyła się 2 października w restauracji Kręgliccy przy ul. Chłodnej 31 w Warszawie. Jak zwykle spotkanie z licznie zgromadzoną grupą dziennikarzy mediów motoryzacyjnych prowadziła Ewa Ostapczuk, menadżerka ds. PR COP.
Anna Burakowska, dyrektor generalna COP, powitała wszystkich zebranych i opowiedziała o zrównoważonym rozwoju, który jest jednym z założeń funkcjonowania koncernu Continental.
- Stawiamy sobie w tej mierze bardzo ambitne cele. Dlatego chcemy przybliżyć państwu to co w tym zakresie w naszej firmie się dzieje. Chcemy zostać liderem tej transformacji w ramach zwiększenia wydajności operacyjnej. Chcemy w tym upatrywać naszą szansę na jeszcze bardziej intensywny rozwój. Bo jak ktoś nie idzie do przodu, ten się cofa - podkreśliła dyrektor generalna COP.
Dlatego firma tak mocno stara się o wdrażanie najróżniejszych programów i pozyskiwanie certyfikatów świadczących o coraz większym zaangażowaniu w zrównoważoną gospodarkę. . Certyfikat ISCC otrzymały już trzy fabryki Continentala: w portugalskim Lousado, w Púchovie na Słowacji oraz miejscowości Hefei w Chinach. Kolejnym z elementów tej nowej polityki jest produkcja opon z materiałów odnawialnych oraz pochodzących z recyklingu. Założenia koncernu są bardzo ambitne, bowiem do 2030 roku we wszystkich produkowanych oponach Conti 40 proc. mają stanowić surowce odnawialne i z recyklingu.
O trendach rynkowych opowiedział Cyprian Osowski, dyrektor marketingu COP. Stwierdził, iż rynek oponiarski w tym roku wraca do równowagi, mimo odnotowania w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy straty wynoszącej 0,6 proc. Jednakże w zakresie opon całorocznych odnotowano w tym czasie przyrost wynoszący 5,2 proc., zaś zimowych sprzedano o 4,2 proc. więcej. Zauważyć trzeba dynamiczny wzrost zimowych opon UHP powyżej 18 cali. W ciągu ostatnich sześciu lat sprzedaż tych opon się podwoiła.
W czasie konferencji sporo czasu poświęcono zrównoważonej gospodarce i recyklingowi. Ankietę, którą wykonał InsightOut Lab, omówił Mariusz Pleban, CEO w tej firmie. Okazuje się, że Polacy mają średnią wiedzę na temat recyklingu opon. Tylko 14 proc. rodaków wie na ten temat dużo, 32 proc. orientuje się, że takie coś jak recykling opon istnieje. Natomiast 51 proc. respondentów ma w tej sprawie niewiele do powiedzenia. Polacy w przeważającej liczbie wiedzą, gdzie należy pozostawić zużyte opony. Około 53 proc. pozostawia je w serwisach, gdzie dokonuje przekładki, 26 proc. pozostawia w punktach selektywnej zbiórki odpadów, 8 proc. na składowiskach odpadów.
Gościem konferencji był prezes CUO Organizacja Odzysku S.A. Michał Jasiewicz, który opowiedział o obowiązujących obecnie zasadach prawnych odzysku zużytych opon z rynku. W naszym kraju co roku zbiera się około 300 tys. ton oponiarskiego złomu, który jest doskonałym źródłem surowców do ponownego wykorzystania. W Polsce recykling opon obejmuje 45 proc. wszystkich zebranych z rynku zużytych. Jakie korzyści uzyskujemy dzięki recyklingowi? To przede wszystkim oszczędność zasobów, ochrona środowiska, ponowne wykorzystanie surowców oraz zmniejszenie emisji CO2.
W czasie konferencji zaprezentowano najnowsze produkty ze stajni Continentala. Paweł Skrobisz, menedżer ds. technicznych i marketingu produktu, opowiedział o najnowszej oponie premium WinterContact 8S. Natomiast Beniamin Szlęzak, menadżer marketingu handlowego, zajął się nową oponą Barum Polaris 6. Obie nowości przedstawimy w listopadowym wydaniu Przeglądu.
Konferencja jak zwykle zakończyła się sesją pytań i odpowiedzi, których udzielali gospodarze.
![]() Anna Burakowska, dyrektor generalna COP | ![]() Beniamin Szlęzak, menadżer marketingu handlowego w COP | ![]() Cyprian Osowski, dyrektor marketingu COP | ![]() Dziennikarze mediów motoryzacyjnych obecni na konferencji |
![]() Prelegenci gotowi do udzielania odpowiedzi | ![]() Nowości Grupy Continental na tegoroczną jesień i zimę | ![]() Produkty recyklingu zużytych opon |
Relacja i fot. Sławomir Górzyński