2024-10-03

Dunlop SportSmart mk4

Dunlop przedstawia nową oponę w kategorii hypersport: Dunlop SportSmart mk4 o lepszej precyzji prowadzenia w zakrętach i zwiększonej przyczepności na mokrej nawierzchni.

Jak informuje producent, nowa opona szosowa Dunlop SportSmart mk4 oferuje lepszą precyzję, reaktywność i przyczepność na mokrej nawierzchni, dzięki czemu motocykliści mogą pewniej prowadzić swój pojazd w zakrętach na każdym poziomie umiejętności. Model jest przeznaczony głównie do użytku na drogach i pasuje do szerokiej gamy motocykli sportowych.

Lepsze osiągi na mokrej nawierzchni

Nowa opona zastąpi dotychczasowy model SportSmart Mk3. Podobnie jak poprzednia wersja, SportSmart mk4 wykorzystuje technologię Dunlop MultiTread w tylnej oponie, która łączy w sobie mocniejszą mieszankę środkową i bardziej miękkie mieszanki barkowe, co zapewnia najlepsze połączenie trwałości i osiągów w zakrętach. Z kolei przednia opona bazuje na tej samej mieszance na całej szerokości bieżnika co barki tylnej opony, dzięki czemu oferuje pewne prowadzenie i reaktywność niezależnie od kąta pochylenia.

Nowa mieszanka znacząco poprawia osiągi na mokrej nawierzchni, zapewniając 20 proc. wzrost przyczepności na nawierzchniach o niskiej przyczepności oraz poprawę o 18 proc. na drodze o średniej przyczepności w porównaniu do Dunlop SportSmart Mk3 w rozmiarach 120/70ZR17 z przodu i 180/55ZR17 z tyłu. Nowy bieżnik MultiTread wykorzystuje innowacyjną mieszankę polimerów, najnowszą generację krzemionki na dużej powierzchni, a także żywice zwiększające przyczepność zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni, uzupełnione o technologię Fine Carbon. Te elementy skracają czas rozgrzewania opony, poprawiają przyczepność i trakcję w chłodniejszych warunkach, jednocześnie redukując opory toczenia, co przekłada się na dłuższą żywotność opony.

- Od początku wiedzieliśmy, że nasz zespół projektowy będzie musiał sprostać wysokim wymaganiom - mówi Roberto Finetti, Marketing Manager Dunlop Motorcycle Europe. - Choć poprzednia opona oferowała doskonałe osiągi, naszym celem było stworzenie nowego modelu, który wyróżni się w niezwykle konkurencyjnym segmencie opon hypersportowych premium. Nasz zespół nie tylko osiągnął ten cel, ale także go przewyższył, szczególnie w zakresie osiągów na mokrej nawierzchni. W rezultacie powstała opona hypersportowa, która pozwala motocyklistom na każdym poziomie umiejętności pewnie pokonywać zakręty.

Bardziej precyzyjna i satysfakcjonująca jazda

Doświadczenie Dunlopa w wyścigach superbike i supersport stanowi inspirację dla wielu technologii stosowanych w oponach hypersportowych, z czego czerpie też najnowszy model. Wśród zastosowanych rozwiązań producent zwraca uwagę na technologię Dynamic Front Formula, która w przedniej oponie zapewnia optymalną równowagę między łatwością prowadzenia, przyczepnością, stabilnością i wyczuciem drogi oraz harmonijne dopasowanie obu opon. System Carcass Tension Control reguluje napięcie karkasu, optymalizując powierzchnię styku opony z nawierzchnią, co pozwala w pełni wykorzystać właściwości mieszanki bieżnika.

Dunlop wskazuje, że w rezultacie zastosowanych rozwiązań SportSmart Mk4 pozwala motocyklistom łatwiej wjeżdżać w zakręty, minimalizując wysiłek podczas zmiany kierunku. Oferuje też precyzję prowadzenia oraz neutralne zachowanie w zakrętach.

Nowy wzór bieżnika, bazujący na rozwiązaniach z opon SportSmart Mk3 i TT, został zmodyfikowany, aby współgrać z nową konstrukcją i właściwościami mieszanki. Te elementy ściśle ze sobą współpracują, zapewniając optymalny ślad i odpowiednią sztywność karkasu, co jak informuje producent przekłada się na doskonałe prowadzenie, wyczucie drogi, przewidywalne zużycie oraz szybkie rozgrzewanie opony.

- Informacje zwrotne od motocyklistów testowych wskazują na niemal całkowity brak efektu prostowania motocykla podczas hamowania w złożeniu oraz na wysoką odporność opon na zmiany obciążenia - wyjaśnił Dmitri Talboom, Product Manager Dunlop Motorcycle Europe. - To potwierdza skuteczność udoskonaleń, jakie nasz zespół badawczo-rozwojowy wprowadził w każdym aspekcie osiągów opony, aby zapewnić sportowym motocyklistom na każdym poziomie umiejętności wyjątkowe wrażenia z jazdy. Najbardziej wymagający użytkownicy docenią niezwykłą wydajność tej opony, szczególnie w chłodniejszych lub mokrych warunkach, a inni zauważą precyzję, łatwość pokonywania zakrętów oraz zwiększony komfort, który uprzyjemnia jazdę.

SportSmart mk4 plasuje się w gamie hypersportowych opon premium Dunlopa obok SportSmart TT (50/50 do użytku drogowego/torowego), D212 GP Racer (do jazdy torowej) i GP Pro D213 (opona wyścigowa do mistrzostw, które wymagają opon drogowych). Poprzedni model SportSmart Mk3 będzie wciąż dostępny na rynku, ale w ograniczonej liczbie rozmiarów.

Źródło i fot.: Dunlop

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń