W Bolimowskim Parku Krajobrazowym w Nowej Wsi niedaleko Wiskitek w uroczym hotelu Santa Natura odbył się Konwent Yokohama Club Network. Rozpoczął się od prezentacji filmu o rodzinie opon Advan. Następnie ponad 70 osób zebranych w sali konferencyjnej powitał Jarosław Krzempek, dyrektor generalny Yokohama CEE.
- Sieć o nazwie Yokohama Club Network sama w sobie nie jest nowym pomysłem, bowiem po raz pierwszy podobne spotkanie odbyło się w 2008 roku - zaznaczył dyrektor Jarosław Krzempek. - Czekałem na to spotkanie, bowiem nie ma niczego lepszego niż bezpośrednia rozmowa z naszymi partnerami.
Dalej dyrektor J. Krzempek mówił o popularyzacji marki poprzez udział w imprezach sportowych motoryzacyjnych, ale także tych niezwiązanych z motorsportem, jak chociażby tenisowy ATP Tour. Przedstawił także Patryka Mikiciuka - dziennikarza zajmującego się motoryzacją i prezentera telewizyjnego, z którym Yokohama współpracuje w Polsce oraz nagrała spot reklamowy. Reklama w miesiącach letnich doczekała się 18 mln odsłon w internecie. Było także o magazynie centralnym w Polsce o pojemności 150 tys. opon.
O obecnych trendach sprzedaży opon na rynku europejskim i polskim opowiedział Błażej Bębenista, dyrektor handlowy Yokohama CEE: - W Europie sprzedaż opon osobowych w pierwszych 6 miesiącach br. wzrosła o około 2%., w Polsce rynek również się odbija, notując +1%. Z danych rynkowych wynika, iż segmenty opon 17” i większe wykazują dynamikę wzrostową, co jest jeszcze bardziej widoczne w segmencie powyżej 19”. Sprzedaż opon Yokohama w Polsce również notuje wzrosty, z czego bardzo się cieszymy i dziękujemy naszym partnerom.
Marcin Łazuga, odpowiedzialny za kontakty z flotami oraz budowę nowej sieci, przedstawił historię marki Yokohama i opowiedział jakie założenia ma mieć budowana sieć Yokohama Club Network. - Przede wszystkim nie będzie to twarda franczyza - podkreślił M. Łazuga. - Stawiamy na proste zasady, nie komplikowanie spraw i bardzo miękką franczyzę. Członkami YCN będą mogły być firmy, które już są związane z innymi sieciami. Dlatego naszym celem jest stworzenie sieci około 30-35 serwisów w kraju sprzedających opony Yokohama.
Firmie Yokohama zależy także na klientach flotowych, których mogą zdobywać partnerzy podpisujący umowę z YCN. Pozyskując partnera flotowego można będzie również uzyskać wiele korzyści. Konwent zakończył się uroczystą kolacją i rozmowami kuluarowymi.
Więcej o tej imprezie w październikowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego.
Relacja: Sławomir Górzyński
Fot.: Yokohama