2024-09-25

Przygotuj serwis przed sezonem

To ostatni moment na przygotowanie serwisów samochodowych na sezon wymiany opon, przede wszystkim pod kątem profesjonalnych kadr i właściwego wyposażenia - sygnalizuje Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) i zaprasza do skorzystania z oferty Akademii Oponiarskiej.

Profesjonalne szkolenia pozwalają pracownikom zdobyć wymaganą wiedzę i umiejętności z zakresu prawidłowej obsługi opon. Doświadczeni pracownicy mogą dzięki nim przypomnieć sobie procedury, które często są pomijane w codziennej rutynie, a ich brak ma negatywny wpływ na bezpieczeństwo i trwałość opon oraz felg. Takie szkolenia oferuje Akademia Oponiarska PZPO. Powstały one w odpowiedzi na rosnące wymagania warsztatów. Dzięki kompleksowym programom i najwyższej jakości kadrze szkoleniowej są gwarantem zdobycia kluczowej wiedzy i umiejętności do profesjonalnej obsługi samochodu - zaznacza PZPO i podkreśla, że dyplom Akademii jest przyznawany nie za obecność, ale za zaliczenie egzaminu teoretycznego i praktycznego pod okiem trenera.

Według organizacji szkolenia powinny być regularne i obejmować zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczną. Serwisanci powinni być w stanie prawidłowo ocenić stan opon oraz przeprowadzić ich prawidłowy montaż i serwis, a także dobrać odpowiedni rozmiar i typ ogumienia do konkretnego pojazdu. Dobrze przeszkolony serwisant jest w stanie wykryć potencjalne problemy z oponami i zapobiec wypadkom, natomiast ten, któremu tylko się wydaje, że umie obsługiwać opony i nie był na profesjonalnym szkoleniu, często jest powodem dodatkowych kosztów oraz odpowiedzialności dla właściciela - ostrzega związek.

- Właściciel serwisu - jako profesjonalista - ponosi odpowiedzialność za to, jakie opony sprzedaje i w jaki sposób są one montowane oraz przechowywane. To nie tylko odpowiedzialność wynikająca z rękojmi - ale również odpowiedzialność odszkodowawcza, a w sytuacjach narażenia zdrowia lub życia nawet odpowiedzialność karna. Najlepszy sposób na zmniejszenie takiego ryzyka to profesjonalni mechanicy - tacy, którzy nie tylko wiedzą, jak obsługiwać opony, by ich nie zniszczyć, ale znają możliwe skutki działania na skróty. Dlatego właściciel serwisu - chcąc zmniejszyć ryzyko swojej odpowiedzialności - powinien dbać o to, aby jego pracownicy mieli dostęp do szkoleń również z zakresu obsługi opon. Nie tylko wiedzieć, jak je profesjonalnie obsługiwać, ale też dlaczego właśnie w ten sposób i co się stanie kiedy tego nie zrobią - wskazuje Piotr Sarnecki, dyrektor PZPO.

Rzetelne szkolenia to inwestycja

- Akademia Oponiarska PZPO to jedyny w Polsce ośrodek szkoleniowy, który zapewnia profesjonalne szkolenia z obsługi opon do wszystkich głównych segmentów pojazdów, ale także obsługi samochodów elektrycznych, zakończone egzaminem teoretycznym i praktycznym Wspólnie z ekspertami stworzyliśmy kursy dostosowane do potrzeb serwisów samochodowych. Nasi doświadczeni instruktorzy przekazują niezbędną wiedzę i umiejętności, aby zapewnić klientom serwisów najwyższą jakość usług. Naszą unikatową wiedzę adresujemy też do serwisantów, którzy chcą doskonalić umiejętności w zakresie montażu, demontażu, wyważania i naprawy opon. Wśród wybranych tematów szczegółowo omawiamy i uczymy wymiany, kalibracji i kodowania czujników ciśnienia - to kluczowe zagadnienia w obszarze nowoczesnych systemów monitorowania ciśnienia w oponach - dodaje Piotr Sarnecki.

W ofercie Akademii Oponiarskiej znajdują się m.in. szkolenia, które dostępne są formule jedno- bądź dwudniowej:

  • obsługa serwisowa kół i naprawa opon osobowych i dostawczych,
  • obsługa opon motocyklowych i mechaniki tylnej osi,
  • obsługa opon ciężarowych,
  • obsługa opon rolniczych,
  • obsługa instalacji 48 V (dla aut mild-hybrid)
  • obsługa aut elektrycznych (instalacje wysokiego napięcia HV).

Organizacja zaznacza, że inwestycja w szkolenia pracowników to sposób na dostosowanie się do dynamicznych zmian w branży motoryzacyjnej oraz klucz do budowania zaufania klientów i zdobywania przewagi konkurencyjnej.

Certyfikat Oponiarski dla serwisów

Należy pamiętać, że jakość i profesjonalizm warsztatu mają ogromne znaczenie - podkreśla PZPO. Niedoświadczony personel, pobieżne umiejętności i zbyt rzadkie serwisowanie maszyn montażowych prowadzi do uszkodzeń opon i felg - a w skrajnych przypadkach nawet do takiego uszkodzenia, które na drodze zagraża życiu - ostrzega organizacja i dodaje, że dlatego warto wybrać certyfikowany serwis, który z oponami obchodzi się sprawnie, ale z wyczuciem i w którym wymiana opon przy jednym pracowniku na auto trwa minimum 40 minut. Według PZPO jeśli trwa krócej oznacza to, że mechanik pominął konieczne punkty w procesie wymiany opon.

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego wprowadził system oceny i wyróżnienia profesjonalnych serwisów. Proces ten opiera się na niezależnym audycie oceniającym zarówno wyposażenie warsztatu, jak i kwalifikacje personelu technicznego. Mapę serwisów, które przeszły pozytywny audyt i otrzymały Certyfikat Oponiarski można znaleźć na stronie internetowej certyfikatoponiarski.pl.

- Certyfikat PZPO jest symbolem wsparcia dla serwisów, które nie tylko dbają o zadowolenie klientów, ale także przestrzegają najwyższych standardów pracy. Proces uzyskania certyfikatu obejmuje dokładny audyt wyposażenia serwisu, sprawdzenie kwalifikacji personelu technicznego oraz ocenę obsługi klientów - co jest dokumentowane także za pomocą zdjęć. Dzięki temu kierowcy mogą być pewni, że prace związane z wymianą opon zostaną wykonane zgodnie z najwyższymi standardami i bez ryzyka uszkodzenia ogumienia - podsumowuje Piotr Sarnecki.

Źródło i fot.: PZPO

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń