Hankook dostarcza letnią oponę iON evo SUV do nowego modelu Cupra Tavascan. Jak informuje producent, ogumienie zostało specjalnie przystosowane do charakteru dynamicznego SUV-a coupé, dzięki czemu oferuje sportowy charakter bez kompromisów w zakresie komfortu.
Opony premium Hankook z symbolem „+” oznaczającym oryginalne wyposażenie modelu Cupra Tavascan są dostępne w wersjach 19-calowych jako ogumienie mieszane oraz w rozmiarach 20 i 21 cali jako opony na wszystkie osie. Dostępna jest także specjalna sportowa wersja opon 21-calowych, oznaczona napisem „e-Performance” na ścianie bocznej. Zastosowano w niej mieszankę o wysokiej przyczepności, dzięki czemu produkt zapewnia lepsze właściwości w zakresie przyczepności i krótszą drogę hamowania. Jako oryginalne wyposażenie Hankook oferuje także 19-calową oponę całoroczną, również zaprojektowaną specjalnie dla pojazdów elektrycznych.
- Jesteśmy dumni z naszej bliskiej współpracy z marką Cupra, w ramach której opracowaliśmy opony idealne do jej nowego, topowego modelu samochodu elektrycznego - mówi Klaus Krause, wiceprezes i szef europejskiego centrum technicznego firmy Hankook. - Jasno wyznaczonym celem było przeniesienie wysokiego potencjału dynamicznego SUV-a coupé na asfalt, a jednocześnie osiągnięcie maksymalnego zasięgu dzięki najniższym możliwym oporom toczenia - a wszystko to bez kompromisów w kwestii komfortu.
Redukcja hałasu priorytetem
Głównym celem podczas projektowania opon iON evo SUV do modelu Tavascan było zminimalizowanie głośności podczas toczenia. Przy wartości poniżej 66 dB, opona Hankook pozostaje w granicach limitu 68 dB wyznaczonego dla całego pojazdu. Minimalne natężenie dźwięków generowane przez bieżnik producent osiągnął dzięki technologii Opti Pitch, która optymalizuje liczbę i rozmiar klocków bieżnika.
Dla elektryzującej przyjemności z jazdy
Dzięki ścisłej współpracy z marką Cupra firmie Hankook udało się dostosować opony iON evo SUV do sportowego charakteru dynamicznego SUV-a coupé. Aby zredukować opory toczenia i generowany hałas oraz uzyskać wysoką wytrzymałość inżynierowie Hankook wykorzystali całą gamę środków technicznych. Firma podkreśla, że w porównaniu z konwencjonalnym ogumieniem oferują one większy zasięg na jednym ładowaniu akumulatora - także w przypadku jazdy o sportowym charakterze. Ponadto nowe iON evo SUV zostały precyzyjnie zaprojektowane pod kątem uzyskiwanego natychmiast maksymalnego momentu obrotowego modelu Cupra Tavascan z napędem na wszystkie koła, który odgrywa kluczową rolę podczas ruszania z postoju.
Technologie do pojazdów elektrycznych
Hankook iON evo SUV radzi sobie z większą masą pojazdu, wynikającą z zastosowania większego akumulatora trakcyjnego. Wytrzymałe włókna aramidowe przeciwdziałają siłom odkształcającym działającym na skutek pojawienia się wysokiego momentu obrotowego, zwłaszcza podczas ruszania i przyspieszania. Mieszanka materiału bieżnika z wysokim udziałem naturalnej żywicy odpowiada za trwałość opon, jednocześnie ograniczając ścieranie w porównaniu z konwencjonalną mieszanką materiałową.
Lepsza przyczepność na mokrych nawierzchniach jest zasługą wysokiej zawartości krzemionki, która przeciwdziała powstawaniu niebezpiecznego filmu wodnego między nawierzchnią drogi a oponą, co jest kwestią istotna ze względu na sportowy charakter modelu Cupra Tavascan. Kolejną szczególną cechą mieszanki jest wysoka zawartość olejów roślinnych. Wpływa ona korzystnie nie tylko na bardziej ekologiczny charakter iON evo SUV, ale także na trwałość powierzchni bieżnika, umożliwiając osiągi na stałym poziomie przy mniejszym wykorzystaniu materiałów. Produkt charakteryzuje się również niską masą.
Według firmy Hankook konstrukcja iON evo SUV jest wyjątkowo aerodynamiczna, co pozwala wykorzystać każdy potencjał większej wydajności i zasięgu. Bieżnik opon został zoptymalizowany pod kątem uzyskania najniższego możliwego oporu powietrza - aż po napisy nanoszone na ścianach bocznych.
Bez przymusowych postojów
Ogumienie do modelu Cupra Tavascan zostało wyposażone w materiał uszczelniający Hankook Sealguard, który automatycznie uszczelnia uszkodzenia bieżnika o maksymalnej średnicy do pięciu milimetrów. Jak informuje producent, technologia ta umożliwia kontynuację jazdy nawet w przypadku przebicia gwoździem, co w razie potrzeby pozwala wyeliminować potencjalnie niebezpieczną wymianę koła na poboczu drogi.
Źródło: Hankook Tire
Fot.: Cupra